انرژی

بررسی شاخص‌های وزرای پیشنهادی نفت و نیرو در کابینه دوازدهم در جلسه کمیسیون انرژی

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود نسبت به بررسی شاخص ها و توانمندی هایی که وزرای پیشنهادی نفت و نیرو در کابینه دوازدهم باید داشته باشند بحث و تبادل نظر انجام داد.

اسدالله قره خانی در گفت‌وگو با ایسنا با تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی مجلس گفت:  با توجه به روند یک سال گذشته کمیسیون انرژی و تعاملی که با دولت یازدهم داشته به ویژه دو وزارت خانه نفت ونیرو و همچنین با توجه به روشن شدن تکالیف برنامه ششم، بودجه  و شیوه های رفتاری دو وزارتخانه مرتبط در جلسه امروز مباحثی در مورد استراتژی دولت دوازدهم و وزرایی که در دو حوزه نفت و نیرو معرفی خواهند شد مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود:‌ در واقع بررسی هایی انجام شد مبنی بر اینکه آیا وزرایی که معرفی خواهند شد توانمندی انجام ماموریت های وزارتخانه را دارند یا خیر؟  و این بررسی ها برای این است که کمیسیون انرژی در زمان رای گیری و بررسی صلاحیت وزرا آگاهانه‌تر عمل کند. البته مقرر شد تا به منظور جمع بندی نقطه نظرات نمایندگان جلسه دیگری نیز در این زمینه برگزار شود.

همچنین بخوانید

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد:‌ با توجه به سوالی که تعدادی از نمایندگان از وزیر نیرو داشتند مقرر شده بود تا طبق دستور قبلی وزیر نیرو برای پاسخگویی به این سوالات در جلسه کمیسیون انرژی حضور داشته باشد و حتی وزیر هم به مجلس آمد اما با توجه به اینکه نمایندگان سوالاتشان را پس گرفتند وزیر نیرو دیگر به کمیسیون انرژی نیامد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: طرح الحاقیه ای به منظور رفع موانع در حواشی رودخانه ها و مکان هایی که حوادث غیرمترقبه اتفاق می افتد در دستور کار کمیسیون انرژی، به عنوان کمیسیون فرعی قرار گرفت و کمیسیون نیز بررسی های خود را انجام داده و موضوعاتی را در خصوص ساخت و سازهای این مکان‌ها مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا