بین الملل

جهش ۲۰۲ درصدی سهام بزرگترین سازنده تراشه کامپیوتری چین، اسمیک

بزرگترین سازنده تراشه کامپیوتری چین، اسمیک، در اولین عرضه عمومی سهام خود در بورس شانگهای شاهد جهش ۲۰۲ درصدی ارزش آن بود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بزرگترین سازنده تراشه کامپیوتری چین، اسمیک، در اولین عرضه عمومی سهام خود در بورس شانگهای شاهد جهش ۲۰۲ درصدی ارزش آن بود.

این فروش سهام لحظه بزرگی برای این شرکت و همچنین تحقق جاه‌طلبی چین برای توسعه صنعت نیمه‌رسانای داخلی بود؛ حرکتی که با جنگ تجاری آمریکا و چین شتاب بیشتری به خود گرفته است.

اسمیک ۱,۶۸۵,۶۲۰,۰۰۰ سهم خود را به ارزش هر سهم ۲۷.۴۶ یوآن ارائه کرد و توانست ۴۶.۲۸ میلیارد یوآن (۶.۶۲ میلیارد دلار) پول جمع‌آوری کند.

این بیش از ۲ برابر سطح هدف اولیه این شرکت بود و در حالی اتفاق افتاد که ارزش سهام این شرکت در بورس هنگ‌کنگ به علت هیجان قبل از فروش سهام در بورس شانگهای با جهش فوق‌العاده‌ای روبرو شده بود.

این فروش سهام بزرگترین فروش سهام در چین در یک دهه اخیر بود. پیش از این بانک کشاورزی چین با فروش دوگانه سهام خود در بورس شأنگهای و هنگ‌کنگ به صورت هم زمان در سال ۲۰۱۰ بیش از ۲۲ میلیارد دلار در روز اول ارائه پول جمع آوری کرده بود.

پس از عرضه اولیه قیمت سهام در هر سهم ۹۵ یوآن باز شد که این یک جهش ۲۴۵ درصدی بود. اندکی بعد جههش سهام این شرکت در ۲۰۲ درصد تثبیت شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا