صنعت، معدن، تجارت

حل مشکلات نیشکر هفت‌تپه به شکل اساسی/ کارگران تولید رامتوقف نکنند

اهواز – نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حل اساسی مشکلات شرکت هفت‌تپه، گفت: پیگیری‌ها تا زمان پرداخت تمامی مطالبات کارگران این شرکت ادامه خواهند داشت.

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به پیگیری‌های جدی در خصوص پرداخت مطالبات شرکت نیشکر هفت‌تپه اشاره کرد و افزود: همان‌گونه که در ابتدای ورودم به مجلس شورای اسلامی مراتب اعتراض مردم و کارگران این شرکت را به سمع مجلس و دولت رسانده‌ام به جد پیگیر حل مشکلات این شرکت به شکل اساسی هستم.

وی افزود: همه ما مسئولان تکلیف داریم تا مشکل کارگران این شرکت را حل کنیم و مهم‌ترین خواسته کارگران را که پرداخت حقوق و دستمزد کامل به صورت ماهانه است، فراهم کنیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همکاری و پیگیری‌های دستگاه قضائی، بیان کرد: نوع واگذاری و اهلیت خریداران این شرکت مورد اعتراض بسیاری از نمایندگان مجلس و همچنین اقتصاددان‌هاست که همچنان در ابهام قرار دارد و تا زمان رسیدگی‌های مراجع قضائی باید منتظر نتیجه آن ماند.

وی در ادامه ضمن اشاره به پیگیری‌ها و مکاتبات انجام گرفته از سوی خود در راستای رفع مشکلات کارگران و پرسنل شرکت نیشکر هفت‌تپه، توضیح داد: با توجه به پرداختی صفر شرکت در خصوص حق بیمه کارگران موفق شدیم با رایزنی‌های فراوان با معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیمه آنان را تمدید کنیم.

وی اضافه کرد: در ادامه درخواست تشکیل کمیسیون کارگری را دادیم که این کمیسیون با حضور معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگانی از وزارت صمت کشور، سازمان خصوصی‌سازی و معاونان رئیس قوه قضائیه تشکیل و تصمیمات جدی در خصوص رفع مشکلات کارگران و به‌روزرسانی پرداختی آنان گرفته شد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی به تذکر کتبی به ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با نامه‌نگاری با سازمان خصوصی‌سازی و مطرح کردن مشکلات کارگران این شرکت در کمیسیون اجتماعی مجلس به دنبال تعیین تکلیف نهایی این شرکت خواهیم بود و برای تحقق شعار سال جهش تولید از کارگران می‌خواهیم چرخه تولید را متوقف نکنند و با سعه‌صدر در انتظار پیگیری‌ها در حال انجام باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا