انرژی

این علامت خوبی نیست

ایسنا/مرکزی مدیر امور منابع آب ساوه گفت: با وجود بارندگی‌های مناسب دو سال اخیر اما براساس آمارهای رسمی حوضه آبخوان دشت این شهرستان همچنان سالانه ۱.۲ متر افت آب دارد.

مجید امیرحسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آبخوان منابع آب زیرزمینی ساوه دارای افت محسوس است، اظهار کرد:  در آمارهای رسمی مطالعه دشت ساوه مشخص شده است که متاسفانه به طور متوسط ۱.۲ متر در سال سطح آب افت دارد و این علامت خوبی نیست.

وی تصریح کرد: از کلیه بهره‌برداران منابع آب درخواست می شود که با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تغییر نوع کشت نسبت به کاهش بهره‌برداری اقدامی عملی انجام دهند.

مدیر امور منابع آب ساوه در ادامه گفت: مجموع چاه های غیرمجاز شناسایی شده و فرم پنج که از ابتدای سال جاری در قالب برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۹ اداره منابع آب ساوه پر و مسلوب المنفعه شده ۱۷ حلقه است که با مسدود کردن آنها بیش از یک میلیون مترمکعب آب در منابع زیرزمینی ذخیره سازی شده که خوشبختانه دستاورد خوبی برای شهرستان است.

وی افزود: همچنین تا پایان سال جاری ۳۰ حلقه چاه غیرمجاز فرم پنج در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف، جهت مسدود کردن هدفگذاری شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوانیم عملیات اجرایی آن را انجام دهیم.

امیرحسینی بیان کرد: همچنین با کنترل بهره‌برداری از چاه های کشاورزی مجاز از طریق نیروهای گشت و بازرسی و تقلیل منصوبات چاه(کاهش بهره‌برداری) از ابتدای سال جاری موفق به جلوگیری از برداشت بیش‌ از حد مجاز پروانه بهره‌برداری(اضافه برداشت) به میزان ۳۰۰ هزار متر مکعب آب در سال شده‌ایم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا