ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

پژوهشگاه فضایی مرجع داوری ثبت اختراعات در حوزه نانو شد

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران از واگذاری مرجعیت داوری ثبت اختراعات در حوزه فناوری نانو به این پژوهشگاه از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی دکتر هادی رضائی، در خصوص خبر فوق گفت: با تلاش محققان و پژوهشگران و پیگیری مستمر این پژوهشگاه، مرجعیت داوری ثبت اختراعات در حوزه‌های مختلف فناوری نانو از مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اخذ شد.

رضائی یادآور شد: پیرو استعلام توانمندی‌های پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در حوزه فناوری نانو و رایزنی‌های انجام شده توسط اداره تجاری‌سازی پژوهشگاه با مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، پژوهشگاه فضایی ایران موفق به کسب مرجعیت داوری ثبت اختراعات در حوزه فناوری نانو شد که این موضوع سبب افزایش مشارکت و نقش پژوهشگاه در تثبیت مالکیت فکری و همچنین به‌روزرسانی دانش پژوهشگران پژوهشگاه در این حوزه خواهد شد.

وی در خصوص توانمندی‌های پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی در حوزه نانو بیان نمود: در این پژوهشکده فعالیت‌های زیادی در زمینه فناوری نانو انجام شده است که از آن جمله می‌توان به تولید کاتالیست تجزیه پراکسید هیدروژن، کاتالیست تجزیه هیدرازین، تولید انواع محصولات نانو ساختار و نانو الیاف‌، پوشش‌دهی و مهندسی سطح، نانو کامپوزیت و فناوری ایروژل اشاره کرد.

بر اساس اعلام پژوهشگاه فضایی، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران افزود: در سال‌جاری، پی‌گیری مرجعیت داوری در سایر حوزه‌های خاص علوم و فناوری‌ها، با مشارکت پژوهشگران توانمند پژوهشگاه در دستور کار اداره تجاری‌سازی این معاونت قرار دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا