بین الملل

سرمایه‌گذاران آمریکایی سرمایه‌گذاری در هند را افزایش می‌دهند

طبق اعلام یک گروه وکالت تجاری آمریکایی، در پی سرمایه‌گذاری بزرگ شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند گوگل و آمازون، هند ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از آمریکا دریافت کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، طبق اعلام یک گروه وکالت تجاری آمریکایی، در پی سرمایه‌گذاری بزرگ شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مانند گوگل و آمازون، هند ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی از آمریکا دریافت کرده است.

رئیس اجلاس مشارکت استراتژیک هند و آمریکا، موکش آقی، می‌گوید: شرکت‌های آمریکایی علی‌رغم پاندمی کرونا سرمایه‌گذاری خود در هند را افزایش داده‌اند. طبق داده‌های او تنها در چند هفته اخیر هند توانسته است ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از سوی غول‌های تکنولوژی «سیلیکون ولی» و شرکت‌های دیگری از خاورمیانه، جذب کند.

رئیس اجلاس مشارکت استراتژیک هند و آمریکا، که سرمایه‌گذاری مستقیم آمریکا در هند را ردیابی می‌کند، اعلام کرد: از ابتدای امسال تا کنون آمریکا بیش از ۴۰ میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری کرده است.

او گفت: اعتماد سرمایه‌گذاران به هند بسیار بالا است. هند بازاری آینده‌دار برای سرمایه‌گذاران جهانی است.

افزایش علاقه غول‌های تکنولوژی آمریکایی به هند به دنبال افزایش اخیر تنش‌های آمریکا و چین اتفاق می‌افتد.

همین هفته گذشته، گوگل و فیسبوک اعلام کردند که به ترتیب ۴.۵ میلیارد دلار و ۵.۷ میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا