بین الملل

مالزی ۲۵درصد درآمد روغن پالم را بدلیل کمبود کارگر از دست می‌دهد

انجمن روغن پالم مالزی، ام‌پی‌اوای اعلام کرد: مالزی به دلیل کمبود کارگر ۲۵ درصد از محصول احتمالی روغن پالم خود را از دست می‌دهد و انتظار می‌رود که این وضعیت در ماه‌های آینده بدتر هم شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز دوشنبه انجمن روغن پالم مالزی، ام‌پی‌اوای اعلام کرد: مالزی به دلیل کمبود کارگر ۲۵ درصد از محصول احتمالی روغن پالم خود را از دست می‌دهد و انتظار می‌رود که این وضعیت در ماه‌های آینده بدتر هم شود.

همچنین این انجمن که نماینده شرکت‌های کشاورزی است اعلام کرد: تصمیم دولت مبنی بر متوقف کردن استخدام نیروی کار خارجی تا ماه دسامبر، می‌تواند به مرگ این صنعت منجر شود.

نقیب وهاب، مدیر عامل ام‌پی‌اوای در کنفرانس خبری گفت: ما قبل از بیماری کووید ۱۹ هم ۳۶۰۰ نفر کارگر کم داشتیم. این کمبود تا به حال باعث شده است که ما نتوانیم ۱۰ تا ۲۵ درصد از توانایی تولید محصول خود را محقق کنیم.

مالزی دومین تولید کننده بزرگ روغن پالم در جهان است که به کارگران کشورهای خارجی از جمله اندونزی و بنگلادش وابسته است. این کارگران ۸۴ درصد از نیروی کار مزارع این کشور را شامل می‌شوند.

انجمن روغن پالم مالزی اعلام کرد: با بسته شدن مرزها، هزاران نفر مزارع پالم را به مقصد کشورشان ترک کرده‌اند و ما نتوانستیم جایگزینی برای کسانی که کار را ترک کرده‌اند پیدا کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا