بین الملل

مودیز: سفرهای هوایی تا ۲۰۲۳ به سطح قبل از پاندمی باز نمی‌گردد

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، سرویس سرمایه‌گذاران مودیز اعلام کرد تعداد مسافران ایرلاین‌های جهان حداقل تا سال ۲۰۲۳ به سطح قبل از پاندمی کرونا باز نمی‌گردد. این پاندمی باعث شد تا کشورهای سراسر جهان محدودیت‌های قرنطینه‌ای وضع کنند.

همچنین بخوانید

طبق جدیدترین تحقیقات این نهاد افت تقاضای مسافرت هوایی می‌تواند بسته به اینکه برطرف شدن نگرانی‌های سلامتی و ایمنی تا چه زمان به طول خواهد انجامید، حتی از ریکاوری اقتصادهای جهان هم بیشتر طول بکشد. تحلیل‌گران مودیز با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان در آمریکا می‌گویند: تقاضای مسافرت هوایی ممکن است در نهایت خود را با ریکاوری کندتری تطبیق دهد و حتی در صورتی که محدودیت‌های شدید قرنطینه‌ای دوباره تقویت شوند، شرایط از این هم بدتر شود.

در گزارش این مؤسسه آمده است: در مدت کوتاهی پس از آغاز پاندمی کرونا ایرلاین‌ها شاهد سقوط بیش از ۹۰ درصدی تقاضا بودند. با در نظر گرفتن اینکه این صنعت از فعالیت‌های اقتصادی بخش‌های زیادی پشتیبانی کرده، هزاران شغل ایجاد می‌کند و تقاضای سوخت را بالا می‌برد، آسیب دیدن شدید این صنعت می‌تواند تا ۲۰۲۲ و فراتر از آن، تأثیر منفی زیادی بر کل اقتصاد جهان داشته باشد.

معاون ارشد مودیز، جاناتان روت، در بیانیه‌ای گفت: تقاضای مسافران باعث می‌شود تقاضای سهام‌داران کلیدی در صنعت هوایی (شامل اوپراتورهای فرودگاه‌ها، شرکت‌های لیزینگ هواپیما، تولیدکنندگان هواپیما و چندین شرکت تأمین‌کننده خدماتی که ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها را به گردش در می‌آورند) افزایش یابد.

او اضافه کرد: تقاضا برای خدمات و محصولات سهام‌داران کلیدی امسال بین ۴۰ تا ۵۰ درصد افت خواهد کرد. این در حالی است که این سهام‌داران حداقل تا ۳ سال آینده همچنان تأثیر منفی پاندمی ویروس کرونا را احساس خواهند کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا