بین الملل

صادرات نفت خام برزیل به آسیا افزایش یافت

برزیل در نیمه اول امسال صادرات نفت خود به آسیا را افزایش داد تا بازارهای در حال توسعه را از دست رقبا بیرون بیاورد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که غول‌های تولید نفت خام جهان برای مواجهه با سقوط شدید تقاضای نفت به علت پاندمی کرونا، میزان تولیدات خود را به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش داده‌اند، برزیل در نیمه اول امسال با بهره گرفتن از این فرصت صادرات نفت خود به آسیا را افزایش داد تا بازارهای در حال توسعه را از دست رقیبان بیرون بیاورد.

این رشد که برزیل را در تراز تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان قرار می‌دهد همزمان با آغاز به کار پروژه‌های عظیم دریایی این کشور اتفاق می‌افتد. طبق داده‌ها آژانس بین‌المللی انرژی ظرف ۵ سال آینده برزیل یکی از بزرگترین افزایش تولیدات نفت در جهان را رقم خواهد زد.

همزمان با بازگشایی اقتصادهای چین و سایر کشورهای آسیایی، شرکت ملی نفت برزیل، پتروبراز، قراردادهای خرید رقابتی با نفتی با کیفیت بالا را به پالایشگاه‌های آسیایی پیشنهاد می‌دهد.

طبق داده‌های رفینیتیو ایکون، در نیمه اول امسال آسیا به طور متوسط روزانه ۱.۰۷ میلیون بشکه نفت از برزیل وارد کرده است که این ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته جهش داشته است.

پتروبراز در بیانیه‌ای اعلام کرد که چین در حال حاضر مقصد ۷۰ درصد از کل صادرات نفت برزیل می‌باشد.

در ماه ژوئن صادرات نفت خام برزیل به آسیا به رکورد ۱.۶۲ میلیون بشکه در روز رسید که این تقریباً ۳ برابر صادرات این کشور در ژوئن ۲۰۱۹ بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا