بانکبانک و بیمه

"سمگا" جزء ۲۰ شرکت نخست فرابورس به لحاظ ارزش معاملات

نماد شرکت سمگا یکی از پربیننده ترین نماد شرکت های پذیرفته شده در فرابورس است و در ردیف ۲۰ شرکت نخست فرابورس از نظر ارزش معاملات قرار دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) اعلام کرد: نماد شرکت سمگا یکی از پربیننده ترین نماد شرکت های پذیرفته شده در فرابورس است و در ردیف ۲۰ شرکت نخست فرابورس از نظر ارزش معاملات قرار دارد.

اسفندیار حیدری پور گفت: از سال ۹۸ تاکنون روزانه ۱ تا ۲ درصد از کل سهام شرکت در بازار بورس و اوراق بهادار معامله شده که این نشان از اقبال عمومی سهم و بالابودن نقدشوندگی سهم دارد و این امر ریسک ناشی از ناتوانی خرید یا فروش سهام را برای سهامداران کاهش می دهد.

وی افزود: همچنین وجود صندوق بازارگردانی در شرکت سمگا علاوه بر افزایش دامنه نوسان، توانسته تعداد روزهای مشمول گره معاملاتی را به صفر برساند که این امر افزایش میزان نقدشوندگی سهام شرکت شده است.

حیدری پور تصریح کرد: با توجه به فروش شرکت های حقوقی در چند هفته اخیر، در راستای حمایت از حقوق سهامداران جزء، شرکت اقدام به مذاکره با سهامداران حقوقی جهت توقف فروش و یا فروش سهام به صورت بلوکی و در نماد دوم شرکت کرده است.

شرکت «گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران – سمگا» (با نماد «سمگا» در فرابورس) به‌عنوان نخستین هلدینگ تخصصی گردشگری، شرکت مادرتخصصی و بازوی اجرایی گروه مالی گردشگری در حوزه گردشگری و هتلداری است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا