صنعت، معدن، تجارت

کمبودی در زمینه کالاهای اساسی وجود ندارد

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با اعلام تامین ارز دولتی برای کالاهای اساسی و وجود ۴ میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات کشور،مردم اطمینان داشته باشند کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت، قاسم نوده فراهانی با تاکید بر وجود همکاری بین مراکز ذیربط جهت تأمین کالاهای اساسی گفت: هرچند که برخی افراد فرصت طلب در این اوضاع و احوال حساس از شرایط سوءاستفاده کرده و می‌خواهند جو را برای مردم ناآرام کنند، اما خوشبختانه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی تمام تلاشمان را وقف تأمین نیازهای مردم کرده‌ایم تا به لحاظ تأمین، توزیع و دسترسی به کالاهای اساسی با مشکلی رو به رو نباشند.

وی همچنین در زمینه تولید و توزیع مناسب ماسک نیز اعلام کرد: با توجه به تأثیر استفاده از ماسک جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و نیاز شدید جامعه در حال حاضر به این وسیله، برای تأمین و تولید آن گام‌های اساسی برداشته شده و بسیاری از اتحادیه‌های مرتبط با پوشاک نیز در این امر فعالیت مثبتی انجام داده‌اند. خوشبختانه در زمینه تولید ماسک در کشور مسئله‌ای نداریم و بسیاری از تولیدکنندگان صنفی در این راستا گام برداشته و تلاش کرده‌اند تا نیاز اقشار گوناگون را رفع کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف را عاملی مهم در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا برشمرد و بیان کرد: کلیه اصناف هم خود را متعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌دانند هم از پذیرفتن افراد مراجعه کننده بدون استفاده از ماسک خودداری می‌کنند؛ چرا که این نحوه عملکرد به سود خودشان و دیگران خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف تهران در مورد برخورد با احتکار کنندگان کالا نیز گفت: متأسفانه برخی افراد سودجو و فرصت طلب که فقط به دنبال منافع خود می‌باشند با احتکار برخی کالاها و امتناع از عرضه آن سعی در ایجاد آشفتگی و جو روانی نامناسب در بازار دارند که خوشبختانه در روزهای اخیر با تصمیمات شورای هماهنگی تشدید کنترل و نظارت اقدامات ویژه ای در زمینه جلوگیری از احتکار در انبارها صورت گرفته است تا با نظارت بیشتر فضا برای فعالیت‌های این چنینی ناایمن شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا