اقتصاد کلان

پنجمین اقتصاد دنیا با چه نرخ بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند؟+نمودار

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، شاخص های اقتصادی کشور انگلیس نشان دهنده جایگاه پنجمین اقتصاد این کشور در دنیا و دومین اقتصاد در بین کشورهای اتحادیه اروپا است.

از جمله مهم ترین صنایع کشور می توان به آهن و پولاد، وسایل مهندسی، کشاورزی، ساختمانی، راهسازی، ماشین و هواپیما سازی، منسوجات، شیمیایی و تولیدات غذایی و نظامی اشاره نمود.

همچنین بخوانید

هزینه زندگی، به ویژه هزینه غذا و کالاهای مصرفی در این کشور بالا است که همین امر این کشور را در گروه کشورهای پرهزینه جهان آورده است.

میزان صادرات این کشور در حدود ۹۲ میلیارد دلار برآورد شده که عمدتا بر ماشین آلات، تولیدات مهندسی، مواد شیمیایی، وسایل برقی، اتومبیل، پارچه و کنسرو مشتمل می گردد.

صادرات کشور انگلیس بیشتر به چهار کشور آمریکا، فرانسه، آلمان و هلند و با سهم ۹ درصد برای آمریکا و هر کدام ۶ درصد برای سایر کشورهای دیگر صورت می گیرد.

در حوزه واردات نیز عمده محصولات وارداتی این کشور می توان به تولیدات نفتی، فلزات، گوشت، خشکبار، قالی و میوه اشاره کرد.

نکته قابل توجه این است که واردات این کشور همانند صادرات از کشورهای کشور آمریکا، فرانسه، آلمان و هلند صورت می گیرد که سهم آمریکا ازآن ۱۰ درصد وسایر کشورها هر کدام ۸ درصد است.

رشد اقتصادی این کشور طی سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ میلادی در بازه منفی ۴.۳ درصد تا مثبت ۴.۳ درصد در نوسان بوده است.
اقتصاد انگلیس سال ۲۰۰۰ میلادی را با رشد اقتصادی ۳.۸ درصد آغاز کرد، تا سال ۲۰۰۳ میلادی به رشد ۴.۳ درصد رسید، سپس روند نزولی را به خود گرفت به طوری که در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی به منفی ۰.۳ درصد و منفی ۴.۳ درصد رسید.

سال ۲۰۱۰ میلادی توانست رشد اقتصادی خود را مثبت و به عدد ۱.۹ درصد برسد.

پس از ان تا سال ۲۰۱۳ میلادی نوسان متعددی داشت ولی در نهایت در پایان سال ۲۰۱۳ به رشد اقتصادی ۲.۶ درصد رسید.

 

نرخ بیکاری این کشور طی ۱۴ سال مذکور بین ۴.۷ درصد تا ۸ درصد در نوسان بوده است.

در بازه ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ میلادی رقم بیکاری کمتر از سال های پس از آن ، در دامنه ۴.۷ درصد تا ۵.۶ درصد بود ولی پس از آن این رقم رشد کرد و در سال ۲۰۰۹ میلادی به ۷.۸ درصد رسید و نهایتا تا سال ۲۰۱۳ در رقم ۷.۵ درصد باقی ماند.

 اقتصاد کشور انگلیس

نرخ مشارکت اقتصادی انگلیس در سال ۲۰۰۵ میلادی با افت شدید رو به رو بوده، به گونه ای که از رقم ۶۰.۲ به ۵۹.۲ درصد رسید و پس از آن با روند صعودی مجددا به ۶۰.۸ رسید.

 اقتصاد کشور انگلیس

جمعیت فعال در کشور انگلیس نیز به عنوان یکی دیگر از شاخص های مهم اقتصادی این کشور طی ۱۴ سال با روند صعودی، رشد ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۲۳۲ نفری داشته است.

 اقتصاد کشور انگلیس

انتهای پیام/

منبع:میزبان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا