بین الملل

تقاضای نفت آمریکا در ۲۰۲۱ به سطح قبل پاندمی بازمی‌گردد

طبق داده‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده آمریکا، پیش‌بینی می‌شود تقاضای نفت و سوخت‌های مایع تا آگوست ۲۰۲۱، پایین‌تر از میانگین تقاضا در سال ۲۰۱۹، قبل از بحران کرونا باقی بماند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، طبق داده‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده آمریکا، ای‌آی‌ای، پیش‌بینی می‌شود تقاضای نفت و سوخت‌های مایع تا آگوست ۲۰۲۱، پایین‌تر از میانگین تقاضا در سال ۲۰۱۹ و قبل از بحران کرونا باقی بماند.

از آنجایی که ایالت‌ها در تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فرمان «در خانه بمانید» را صادر کردند و مسافرت‌ها کاهش یافت، کل تقاضا برای بنزین وسایل موتوری، نفت سوختی و سوخت جت در ماه مارس و آوریل به شدت سقوط کرد.

تقاضای نفت بعد از اینکه در ماه آوریل به پایین‌ترین مقدار خود رسید در حال افزایش بوده است و با شروع فعالیت‌های اقتصادی در نیمه دوم سال جاری بیشتر هم می‌شود. ای‌آی‌ای تخمین می‌زند که سطح تقاضای کلی تا آگوست سال آینده همچنان پایین‌تر از سطح پیش از بحران کرونا باقی می‌ماند.

طبق اعلام این اداره، مصرف سوخت‌های مایع ایالات متحده به پایین‌ترین سطح خود از اوایل دهه ۱۹۸۰ تا کنون رسید و به طور میانگین ۱۴.۷ میلیون بشکه در روز شد.

اداره اطلاعات انرژی در اوایل این ماه اعلام کرد: سقوط تقاضای نفت در ماه آوریل که هم‌زمان با فرمان «در خانه بمانید» اتفاق افتاد، باعث شد تا بیشترین جهش ماهانه ذخایر نفت خام آمریکا، از ۱۹۲۰ (که ثبت این داده‌ها آغاز شده است) تا کنون اتفاق بیافتد.

مصرف سوخت مایع آمریکا امسال به طور متوسط به ۱۸.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است که ۲.۱ میلیون بشکه در روز از میانگین ۲۰۱۹ پایین‌تر است.

بر اساس گزارش ای‌آی‌آی: سال آینده، مصرف سوخت‌های مایع ایالات متحده به طور متوسط به ۱۹.۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد، که همچنان پایین‌تر از میانگین سال ۲۰۱۹ است که حداقل ۲۰.۵ میلیون بشکه در روز بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا