انرژی

ناحیه تخصصی صنایع پایین دست پتروشیمی دهلران ایجاد می شود

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام از تصویب نهایی ناحیه تخصصی صنایع پایین دست پتروشیمی دهلران در شورای برنامه ریزی استان خبر داد.

«اقبال اسماعیلی» در گفت و گو با ایسنا،  با اشاره به تلاش و همکاری یکساله مجموعه مدیریتی استان در این خصوص، گفت: پروژه ناحیه تخصصی صنایع پایین دست پتروشیمی دهلران در زمینی به وسعت ۴۶ هکتار موفق به اخذ مجوز از شورای برنامه ریزی استان گردید و تصویب نهایی شد.

اسماعیلی با اشاره به نقش وجودی ناحیه صنعتی در تامین نیازهای منطقه به خصوص صنایع پیرامونی تصریح کرد: از نکات مهم و خوب احداث این ناحیه، می توان به مجاورت جاده سراسری بین شهرستان های دهلران و اندیمشک و مهران به عنوان محور ترانزیت و نیز وجود تولیدات منطقه، وجود پتروشیمی و پتانسیل های صنعتی موجود و کشاورزی فعال در منطقه کریدور فعال اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به در دستور کار بودن راه اندازی و فعالیت بازارچه مرزی چیلات، آغاز فعالیت های اجرایی احداث ابر بزرگراه پل زال- چیلات، نقش این ناحیه تخصصی در جذب سرمایه گذار برای توسعه اقتصادی منطقه و صادرات به کشور عراق مهم و ضروری است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام در پایان با اشاره به نگاه مثبت استاندار و تاکید ایشان به بحث سرمایه گذاری در استان اشاره و بیان کرد: با پیگیری و دستور استاندار، مطالعات و مکان یابی ۲ ناحیه صالح آباد و مجتمع چنگوله شهرستان مهران در حوزه ناحیه تخصصی صنایع پایین دست پتروشیمی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

 انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا