بین الملل

ایلان ماسک پنجمین مرد ثروتمند جهان شد/هشداری برای جف بزوس

ارزش خالص دارایی ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس امروز از ۷۴ میلیارد دلار فراتر رفت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، ارزش خالص دارایی ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس امروز از ۷۴ میلیارد دلار فراتر رفت. طبق فهرست میلیاردرهای فوربز، ثروت ایلان ماسک از اواسط ماه مارس تقریباً سه برابر شده و او را به پنجمین ثروتمند جهان تبدیل کرده است.

این تاجر ۴۹ ساله که در اوایل مارس در رتبه ۳۱ ام جهانی قرار داشت و ارزش دارایی او زیر ۲۵ میلیارد دلار بود، هم اکنون از استیو بالمر، مدیر عامل سابق ماکروسافت و وارن بافت، رئیس برکشایرهاتاوی پیشی گرفته است.

او به این چهار ثروتمند برتر جهان می‌پیوند: مارک زوکربرگ فیس بوک (۹۰.۳ میلیارد دلار)، بیل گیتس مایکروسافت (۱۱۳.۴ میلیارد دلار)، برنارد آرناول ال‌وی‌ام‌اچ (۱۱۳.۸ میلیارد دلار) و جف بزوس آمازون (۱۸۹ میلیارد دلار).

ماسک در اوایل این ماه در ایمیلی به فوربس در مورد دارایی خالص خود گفت: من واقعاً نمی‌توانم بی‌دقت باشم. دارایی افزایش و کاهش می‌یابد، ولی چیزی که اهمیت دارد تولید محصولات عالیست که مردم دوست داشته باشند.

سهام تسلا تنها سه هفته پس از ۲۹ ژوئن ۶۰ درصد افزایش نجومی داشته و فقط در سال جاری سه برابر شده است. در حال حاضر این شرکت با ارزش‌ترین شرکت اتومبیل‌سازی در جهان است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا