بین الملل

آمریکا به سوی رکود اقتصادی دو برابر عمیق‌تر پیش می‌رود

اقتصاددان مشهور استفن روچ، هشدار داد امید دیوانه‌وار به ریکاوری سریع (V-شکل) اقتصاد آمریکا باعث شده است تا سرمایه‌گذاران وال‌استریت گمراه شوند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اقتصاددان مشهور استفن روچ، هشدار داد امید دیوانه‌وار به ریکاوری سریع (V-شکل) اقتصاد آمریکا باعث شده است تا سرمایه‌گذاران وال‌استریت گمراه شوند.

به گفته روچ، اقتصاد آمریکا به سوی دومین سقوط شدید خود پیش می‌رود.

رئیس قبلی بخش آسیای بانک مورگان استنلی، در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: احتمال عود مجدد تنها به ویروس مربوط نیست و به خود اقتصاد هم ارتباط دارد؛ خطر سقوط دو برابری که همه از آن وحشت دارند، خیلی واقعی است.

او اشاره کرد معمولاً رکوردهای اقتصادی ۲ بار سقوط در خود دارند. او پیش‌بینی کرد این رکود اقتصادی هم علی‌رغم علت غیرمعمول خود، از همان الگو پیروی کند.

او گفت: اینکه رفتار همه به نوعی است که روی بخش تقاضای اقتصاد آمریکا حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند، باعث خواهد شد مشکلات زیادی در نیمه دوم امسال برای شرکت‌ها، استخدام‌های شرکت‌ها و ورشکستگی کارخانه‌ها به وجود بیاید.

او با استفاده از چین به عنوان یک مدل، گفت: تقاضای مصرف‌کنندگان آمریکا علی‌رغم بازگشایی اقتصاد با ریکاوری مشکلی روبرو خواهد شد. هر دو اقتصاد توانستند به سرعت تولید خود را بازگردانند اما در مورد تقاضای مصرف‌کنندگان به ویژه در بخش خدمات با مشکل روبرو شده‌اند چرا که افراد نگرانند دوباره به کرونا مبتلا شوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا