امور زیربناییتعاون و اشتغال

زمان بندی اجرای طبقه بندی مشاغل کارگران پالایشگاه آبادان مشخص شد

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مشخص شدن زمان بندی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگران مشمول قانون کار در پالایشگاه نفت آبادان خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی، با اشاره به برگزاری نشست مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت نفت، درباره نتایج و مصوبات این نشست گفت: مقرر شد طرح طبقه بندی مشاغل و گزارش اجرایی شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد وزارت نفت پس از اصلاحات لازم ظرف مدت یک هفته برای بررسی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد اعضای کمیته طبقه بندی مشاغل پالایشگاه نفت آبادان، مطابق ضوابط و مقررات انتخاب و ظرف مدت یک هفته به اداره کل روابط کار و جبران خدمت معرفی شوند.

شاکرمی به دیگر مصوبات این نشست درباره تهیه قرارداد و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل پالایشگاه نفت آبادان اشاره کرد و افزود: این قرارداد به اداره کل روابط کار و جبران خدمت ارائه می‌شود تا پس از بررسی‌های قانونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأیید و مقدمات تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در پالایشگاه نفت آبادان در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شود.

در این نشست، سید مجتبی محفوظی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اینکه پالایشگاه آبادان یکی از مدرن ترین پالایشگاه به شمار می‌رود، امیدواریم مصوبات این جلسه به حل مشکلات کارگران پالایشگاه آبادان بیانجامد.

جلیل مختار، دیگر نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به توجه ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به پالایشگاه نفت آبادان اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت وزارت نفت در راستای و اجرایی کردن این طرح گام‌های مؤثری برداشته که امیدواریم با تعامل و هماهنگی بیشتر این دو وزارتخانه و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به رفع نواقص و اجرایی کردن این طرح در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

در نشست مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت نفت مقرر شد با تشکیل کمیته‌های طبقه بندی مشاغل در سایر شرکت‌های تابعه وزارت نفت، مقدمات قانونی تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران مشمول قانون کار شاغل در سایر شرکت‌های تابعه وزارت نفت به صورت جداگانه اجرایی شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا