بین الملل

روند افزایش تولید نفت آمریکا سال آینده کند می‌شود

آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که تولید نفت آمریکا را به دلیل کاهش بهای نفت با روند نزولی مواجه شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین پیش بینی خود، افزایش تولید نفت آمریکا را در سال آینده میلادی به دلیل کاهش قیمت با روند نزولی برآورد کرد.  

 پیش از این آژانس بین المللی انرژی افزایش تولید نفت ایالات متحده را برای سال ۲۰۱۸ میلادی ۶۸۰ هزار بشکه ای در روز پیش بینی کرده بود؛ اما این بار این رقم را به ۵۷۰ هزار بشکه در روز کاهش داد؛ تولید فعلی نفت ایالات متحده در حال حاضر ۹.۳ میلیون بشکه در روز است.  

همچنین بخوانید

همچنین «هوآرد گروئناسپچ»، مدیر آژانس بین المللی انرژی گفت: انتظار می رود پیش بینی کاهش قیمت نفت، در تولید نفت آمریکا در سال آینده میلادی تاثیر بگذارد.

 آژانس بین المللی انرژی قیمت نفت برنت را برای سال آینده میلادی ۵۲ دلار در هر بشکه برآورد کرده که این رقم در مقایسه با پیش بینی ماه گذشته این نهاد بین المللی ۴ دلار کمتر ا ست.

البته آژنس بین المللی انرژی رشد تقاضای نفت آمریکا را در سال جاری میلادی از ۳۲۰ هزار بشکه در روز به ۳۱۰ هزار بشکه کاهش داده است و اعلام کرده که این رقم در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۳۶۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا