امور زیربناییراه و ساختمان

آغاز ثبت‌نام وام مستاجران از امروز /چگونه وام ودیعه بگیریم/ سهام عدالت ضامن مستاجران می‌شود

ثبت نام برای دریافت وام ودیعه از ساعت ۱۰ صبح امروز – چهارم مردادماه- آغاز می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، از امروز مستاجران در تهران می‌توانند برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی ودر سایر شهرها از ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان اقدام کنند. این وام برای عموم مستاجران نیست و به دلیل اینکه سقف این وام ۲۰ هزار میلیارد تومان است فقط چند گروه واجد شرایط دریافت این تسهیلات هستند.

افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، کارکنانی که حقوق ثابت دریافت می‌کنند و زوجینی که در سال ۹۹ ازدواج کرده‌اند در اولویت این وام هستند در این این افراد خانوار با فرزندان بیشتر و درآمد پایین‌تر و خانه‌هایی با متراژ کمتر از ۷۵ متر در صدر جدول اولویت‌ها قرار می‌گیرند.

واجدان شرایط امروز می‌توانند در خواست خود را به شماره تماس ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ و ثبت نام اولیه را پس از اعلام زمان‌بندی‌ها در سامانه www.tem.mrud.ir انجام دهند. در فرم‌ها سامانه این شرایط یعنی داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهرمورد تقاضا خواسته شده‌است. همچنین متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی  یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.  

آنهایی که واجد تمام این شرایط هستند از ساعت ۱۰ صبح امروز به مدت یک هفته می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

لازم به ذکر است که سود این وام ۱۳ درصد است اما می‌تواند به ۱۲ درصد هم برسد و مستاجران مشمول فقط باید اقساط سود ۱۳ درصد را بپردازند که اقساط آن برای ۵۰ میلیون تومان حدود ۵۴۰ هزار تومان است. همچنین  اگر به جای پرداخت ماهانه سود وام و پرداخت اصل آن در پایان سال، توانایی پرداخت اصل و سود وام به صورت ماهانه را داشته باشند، می‌توانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.

 نکته مهم این است که این وام نیازی به ضامن ندارد و گواهی کسر از حقوق و سهام عدالت می‌تواند نقش ضامن را در دریافت این وام داشته باشد.     

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا