بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سامانه یکپارچه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین راه‌اندازی شد

سامانه یکپارچه مدیریت سهام و مجامع آنلاین شرکت داتین با هدف تسهیل مدیریت اطلاعات سهام و امور مربوط به سهام‌داران سازمان‌های بورسی متولد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی شرکت داتین، این شرکت به عنوان ارائه‌دهنده‌ی راهکارهای تحول دیجیتال در صنعت مالی و بانکی کشور با شیوع و همه‌گیری کرونا و به منظور گسترش راهکارهای دیجیتال برای سازمان‌ها، راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت سهام و مجامع آنلاین را در دستور کار خود قرار داد تا سازمان‌های بورسی ‌بتوانند بر پایه این سامانه، مجامع خود را به‌صورت آنلاین و با تمامی امکانات یک مجمع حضوری، برگزار کنند.

این سامانه با دریافت اطلاعات سهام‌داران شرکت‌ها از سازمان بورس و احراز هویت هوشمند که اختصاصی  توسط داتین طراحی شده است، امکان حضور امن سهام‌داران شرکت‌های بورسی را در مجامع آنلاین مهیا می‌کند. سامانه یکپارچه مدیریت سهام و مجامع آنلاین در پلتفرم‌های مختلف الکترونیکی همچون نسخه وب، موبایل و … در دسترس است.

از جمله نقاط قوت سامانه یکپارچه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین ارائه خدمات در سه بخش «مدیریت سهام ستادی»، «داشبورد نظارتی» و «برگزاری مجمع آنلاین» به شکلی یکپارچه است و به سامانه‌های ERP و سامانه‌های منابع انسانی بانک‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بورسی متصل می‌شود.

در روزهایی که شرکت‌های بورسی به دلیل محدودیت‌های شیوع کرونا و همچنین در دسترس نبودن زیرساخت برگزاری آنلاین مجامع، دچار مشکلات بسیاری شدند و بعضاً مجبور به تعویق مجامع سهام‌داران خود شدند، داتین با ارائه این سامانه، معضل پیش آمده را مرتفع و امکان رای‌گیری و پرسش و پاسخ مجامع را به صورت آنلاین فراهم کرد.

بانک پاسارگاد اولین سازمانی بود که در تاریخ ۳۱ تیرماه امسال با استفاده از این سامانه، مجمع عمومی سالیانه و فوق‌العاده خود را به‌صورت آنلاین برگزار کرد و بیش از ۶۰۰ نفر از سهام‌داران این بانک پس از احراز هویت هوشمند به صورت زنده این مجمع را مشاهده کردند و تمامی سوالات خود را پرسیدند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا