امور زیربناییراه و ساختمان

افزایش سفارشات شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواشناسی به شرکت‌های داخلی

وزیر راه و شهرسازی گفت: توجه به تولید و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور به یک باور و فرهنگ سازمانی در این وزارتخانه تبدیل شده است این موضوع از آنجایی مهم است که چرخ حرکت توسعه ایران به واسطه فشارها و تحریم‌ها نباید کند شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، صبح امروز ششم مردادماه ۱۳۹۹، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در آئین رونمایی از برج مراقبت پرواز سیار فرودگاهی تولید داخل با اشاره به این موضوع که توجه به تولید و ظرفیت‌های داخلی کشور به یک باور و فرهنگ سازمانی در این وزارتخانه تبدیل شده است، اظهار داشت:‌ در این چارچوب روز گذشته چهارمین مرحله تولیدات داخل حوزه ریلی در راه‌آهن توسط صنایع سازنده تحویل داده شدند.

وی افزود: امروز هم در بخش مراقبت‌های پروازی و ناوبری برای شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اولین برج مرقابت موبایلی پیشرفت کشور که توسط شرکت صاایران ساخته شده است، تحویل این شرکت شد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: توجه به ساخت تولید و استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای وزارت راه و شهرسازی از اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که چرخ حرکت توسعه کشور به واسطه فشارهای طاقت‌فرسا و تحریم‌ها نباید کند شود.

وی ادامه داد: به همین خاطر همواره از فرصت تحریم‌ها باید برای جهش استفاده شود تا با تکنولوژی‌های به کار گرفته شده، تجهیز و توسعه فرودگاه‌ها با سرعت بالاتر و اطمینان بیشتری تحصیل شود.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک به همه دست‌اندرکاران در تولید این سامانه اظهار داشت: در این زمینه سفارش‌های بیشتری توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواشناسی بابت بهره‌گیری از رادار و سیستم‌های مراقبت پرواز در اختیار صاایران گذاشته خواهد شد.

وی افزود: این نقطه آغازی است که بتوان به صورت گسترده‌تر در همه ابعاد حوزه‌های حمل و نقل در جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از ظرفیت‌های داخل، بهره برده شود و به سمت یک سیستم یکپارچه و هوشمند حمل و نقل در کشور حرکت کنیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا