اقتصاد کلان

ریل تا پایان سال به سنندج می‌رسد

ایسنا/زنجان رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قبل از پایان سال، سنندج هم به شبکه ریلی سراسری متصل خواهد شد.

محمدباقر نوبخت ظهر امروز (۶ مردادماه) در جریان بازدید از پروژه‌های حوزه راه استان زنجان با اشاره به بررسی اقدامات انجام شده در حوره ریلی، اظهار کرد: در حال حاضر از سمت همدان به سمت سنندج نیز ریل‌گذاری شده و قبل از پایان سال، سنندج هم به شبکه ریلی سراسری متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه افتتاح ۱۳۲ کیلومتر ریل دو خطه میانه به بستان‌آباد انجام شده و هم‌اکنون در حال حرکت به سمت تبریز است، افزود: افتتاح پروژه دو خطه کردن خط ریلی زنجان – قزوین ضمن کاهش یک ساعت و نیمه زمان حرکت در این مسیر، امکان جابه‌جایی ۷ میلیون تن بار را نیز، فراهم خواهد کرد.

این مسئول با تاکید بر سرمایه‌گذاری عظیم در پروژه‌های ریلی از جمله پروژه دو خطه کردن زنجان – قزوین، گفت: به دلیل محدودیت‌های موجود ناشی از شرایط تحریم و نیز کرونا، اولویت متوجه پروژه‌هایی است که می‌توان تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری رساند.

نوبخت با اشاره به دشواری‌های شرایط اقتصادی به دلیل تحریم و کرونا، تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های ارائه شده، اگر لازم باشد باید اقدامات لازم برای کمک به افتتاح پروژه دو خطه کردن زنجان – قزوین انجام شود و به دنبال آن هستیم که پروژه‌های اولویت‌دار به زودی افتتاح شود و در سفر بعدی به استان زنجان برای افتتاح پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین حضور خواهیم داشت.

فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان نیز در جریان این بازدید، با اشاره به اینکه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین از جمله پروژه‌های بزرگ استان است، خاطرنشان کرد: زنجان چند پروژه بزرگ صنعتی هم دارد که طرح‌ها آماده و در اختیار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا