امور زیربناییتعاون و اشتغال

ساخت مسکن کارگری در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران

مقرر شده در شهرک صنعتی شمس آباد تهران ، مسکن کارگری ساخته شود که در فاز نخست، ساماندهی ۱۰۵۰ نفر از متقاضیان صورت پذیرفته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اتاق تعاون ایران، در راستای تفاهم نامه ساخت مسکن کارگری نشست مشترکی با حضور مدیران شهرک صنعتی شمس آباد و مدیر امور کمیسیون‌های اتاق، رئیس کمیسیون صنعت و معدن برگزار شد.

این نشست با هدف بازدید و بررسی ساخت مسکن کارگری در شهرک صنعتی شمس آباد و با حضور مدیران این مجموعه صنعتی، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون و مدیر امور کمیسیون‌های اتاق تعاون در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد.

در حال حاضر تعداد شاغلین این شهرک صنعتی بیش از ۳۰ هزار نفر است که پیش بینی می‌شود ۵ هزار متقاضی مسکن کارگری باشند، این شهرک بزرگترین شهرک صنعتی کشور محسوب می‌شود و در فاز نخست، ساماندهی ۱۰۵۰ نفر از متقاضیان مسکن کارگری صورت پذیرفته است.

خاطرنشان می‌شود، ۲۰ هکتار زمین پیشنهاد شده جهت شروع عملیات اجرایی و ساخت فاز نخست مورد بازدید واقع شد و مهندس مشاور نیز طرح توجیهی آن را تدوین کرده است.

در ادامه از تعدادی از واحدهای صنعتی واقع در شهرک صنعتی جهت شناسایی ظرفیت‌ها آنها بازدید شد. با توجه به ظرفیت بالای این شهرک در تولید مصالح ساختمانی، مقرر شد تأمین مصالح اجرای پروژه از طریق خود شهرک صورت پذیرد که علاوه بر ساخت مسکن برای متقاضیان باعث رونق تولید و فعال شدن واحدهای صنعتی شهرک شود. همچنین آغاز ساماندهی فاز دوم متقاضیان نیز مصوب شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا