صنعتصنعت، معدن، تجارت

 ۶۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی با داخلی سازی لوله های نفتی

معاون وزیر صمت و رئیس  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  در بازدید از مجتمع لوله گستر اسفراین گفت :  خوشبختانه با اعتماد مجموعه وزارت نفت  به توان تولید داخلی حدود  ۴۰ هزار تن انواع لوله های بدون درز جداری  و جریانی  در این مجموعه  سفارش گذاری  شده  که با تولید آن ها از خروج بیش از ۶۰ میلیون یورو ارز جلوگیری می شود.

امیر بیات با اشاره به  اینکه ایدرو در مجتمع لوله گستر  فنآوری ، تجهیزات فنی و مهارت نیروی انسانی برای تولید این لوله های خاص را دارا است ، رویکرد وزارت نفت در تامین داخلی  این کالای مهم را مایه تحرک اقتصادی در این عرصه برشمرد .

وی همچنین خواستار تجمیع بهینه سفارشات پیمانکاران نفتی برای تنظیم برنامه تولید ، ارتقا بهره وری و کاهش ضایعات و نیز متعادل سازی مراحل تامین مالی برای تهیه مواد اولیه شد.

همچنین  به گفته بیات علاوه بر جلوگیری از خروج ارز  هزینه تمام شده نهایی  این میزان سفارش ها   برای صاحبان کالا  نزدیک به ۴ هزار و پانصد میلیارد ریال  ارزان تر تمام می شود .
رئیس هیات عامل ایدرو افزود : برای تامین شمش مورد نیاز کارخانه  لوله گستر  که از سوی  مجتمع فولاد اسفراین تامین می شود ،  به ۳۰ هزار تن آهن اسنفجی به عنوان مواد اولیه  نیاز است که تامین آن از طرق مختلف با همکاری وزارت صمت و سایر بخش های مرتبط در حال انجام است .
۲ مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر اسفراین  از شرکت های تحت پوشش ایدرو  ، به عنوان  قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شوند.
مجتمع صنعتی فولاد اسفراین بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.
شرکت لوله گستر اسفراین  نیز  به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز  در کشور مطرح است  .

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا