بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سناریویی تکراری برای اپلیکشین‌های پرداخت بانکی

درحالیکه به تازگی متنی در فضای مجازی منتشر شده بود که از هک شدن حساب‌های بانکی برخی از مردم خبر می‌داد، توضیحات مسئولان یکی از اپلیکیشنهای پرداخت و همینطور بانک مرکزی این گمانه‌ها را رد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، به تازگی در فضای مجازی متنی منتشر شده مبنی براینکه حساب ۲۰۰ نفر از مشتریان بانک‌های کشور هک شده و رئیس کل بانک مرکزی هم به مردم هشدار داده که فعلا از اپلیکیشن‌های پرداخت بانکی همچون آپ و هفت هشتاد استفاده نکنند.

در پی طرح این موضوع، یکی از مسئولان این اپلیکیشن به ایسنا اینگونه پاسخ داد که این متن نمونه مشابه همان متنی است که پارسال هم منتشر شده و تکرار مجدد آن جهت‌دار بودن اینگونه پیام‌ها را نشان می‌دهد، زیرا در اپلیکیشن آپ هیج کدام از اطلاعات مربوط به کارت بانکی همچون رمز دوم ثبت نمی‌شود؛ بنابراین امکان افشای آن‌ها هم وجود ندارد. همچنین با وجود رمز پویا، فردی که قصد دسترسی به حساب فرد خاصی را داشته باشد، باید به سیم کارت وی هم دسترسی پیدا کند. علاوه براین به ccv کارت او هم احتیاج دارد که این موارد احتمال هک شدن حساب‌های مردم را خیلی پایین می‌آورد. 

همچنین بخوانید

به گفته وی، از آنجایی که اپلیکیشن آپ تحت نظارت بانک مرکزی است و تمام تراکنش‌های انجام شده در آن ثبت و مورد بررسی قرار می‌گیرد، امکان هک شدن حساب‌های مردم و منتشر شدن اطلاعات بانکی آن‌ها از این بستر وجود ندارد.

همچنین، ایسنا این موضوع را از بانک مرکزی هم پیگیری کرد و با این پاسخ مواجه شد که در کل این متن و اظهارات مشابه از اساس مورد تایید نیست.

در همین زمینه، این بانک در گزارشی اعلام کرده که بررسی وقایع سایبری شبکه بانکی نشان دهنده این است که پس از فعال‌سازی رمز دوم پویا، میزان افشای اطلاعات حساس کارت بانکی و فیشینگ درگاه‌های پرداخت به ترتیب ۹۰ و ۸۵ درصد کم شده است.

بنابراین، بر اساس آنچه که آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد، با اجرای رمز دوم پویا میزان سوءاستفاده‌ از کارت‌های بانکی کم و احتمال آن‌ هم دشوار شده که براساس آن گمانه‌های اخیر مبنی بر هک شدن حساب‌های مردم رد می‌شود. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا