اقتصاد کلان

ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی با اجرای پروژه‌های جهش تولید در فارس

ایسنا/فارس رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اجرای ۳۸ پروژه با ویژگی جهش تولید در فارس، خاطرنشان کرد: اگر با مشارکت بخش خصوصی امسال یکهزار و ۳۵۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری اعتباری برای اجرای این پروژه‌ها انجام شود، بالغ بر ۵ هزار و ۳۵ فرصت شغلی در این استان ایجاد خواهد شد.

محمدباقر نوبخت عصر پنج‌شنبه ۹ مرداد در شورای اقتصاد مقاومتی فارس بیان کرد: موضوعات و مشکلات این استان به صورت ویژه دسته بندی شده‌ و در راستای برطرف شدن آنها می‌توان پروژه‌هایی با ویژگی جهش تولید را بهره برداری کرد.

او گفت: تاکنون ۳ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان از ۵۵ پروژه‌ای که در فارس در پی سفر رئیس جمهوری به استان با اعتباری بالغ بر ۱ هزار میلیارد تومان مصوب شده بود، تخصیص داده شده است.

همچنین بخوانید

معاون رئیس جمهور افزود: در راستای تکمیل پروژه‌های ناتمام فارس بالغ بر یکهزار و ٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که البته برای تکمیل پروژه آزاد راه شیراز-اصفهان نیز ٣٠٠ میلیارد تومان باید تخصیص یابد.

نوبخت با بیان اینکه ١۵ پروژه در استان فارس با اعتبار دو هزار و ۳۷۰ میلیارد تومانی امکان تکمیل شدن دارند، خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه‌های جهش تولید با صدور مجوز، امکان برداشت ٨٠ هزار میلیارد تومان از منابع مالی دولت وجود دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور در شرایطی متمایز نسبت به گذشته قرار دارد، اظهار کرد: وجود تحریم‌ها موجب شده تا توانمندی‌های کشور بیش از گذشته شکوفا شوند و ایران پس از تحریم‌ها با سرعت بیشتری در مسیر توسعه قرار بگیرد.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا