امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اختصاص اعتبار ۱,۶۰۰ میلیارد تومانی صندوق توسعه برای آبیاری نوین

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص ۱,۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در سال جاری خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس زارع در بازدید از پروژه‌های آبیاری نوین استان یزد اظهار کرد: در سال جاری ۱۶۲ هزار هکتار از اراضی کشور تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قرار گرفته است که ازاین میزان ۳۲ هزار هکتار آن تحویل بهره بردار شده و ۱۳۰ هزار هکتار آن در حال اجراست.

وی تصریح کرد: اجرای طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در ردیف طرح‌های اقتصاد مقاومتی است و تأثیر مستقیمی در امنیت غذایی و خودکفایی کشور دارد و طی چند سال اخیر با موافقت مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی نیز اعتبارات خوبی برای آن تخصیص داده شده است.

زارع گفت: در سال ۹۹ بیش از ۱,۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی در اختیار طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری قرار گرفته است که بر اساس عملکرد استان‌ها توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبارات مناسب به این طرح نشان‌دهنده اهتمام مسئولان طراز اول کشور به بحث بهره وری آب و گسترش اجرای طرح‌های آبیاری نوین است.

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است که با حمایت مؤثر دولت و پرداخت تسهیلات مناسب شاهد اثر بخشی این طرح در صرفه جویی آب تا ۴۴ درصد و افزایش ۳۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی در شرایط کم آبی و همچنین کاهش مصرف نهاده‌ها مثل کود و سم تا ۳۰ درصد هستیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا