امور زیربناییراه و ساختمان

متقاضیان بدحساب مسکن ملی تهران حذف می‌شوند/ تاخیر در پرداخت، پروژه را طولانی می‌کند

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران طرح اقدام ملی را طرحی ( مردمی – دولتی-خصوصی ) عنوان کرد و گفت: همانگونه که دولت با برنامه ریزی در این طرح کاملا استراتژیک عمل کرده و سازندگان سرمایه‌هایشان را پای کار آورده‌اند ، مردم نیز می‌بایست در این طرح همکار و همیار دولت باشند تا صاحبخانه شوند.

همچنین بخوانید

خلیل محبت‌خواه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره دلیل عدم واریز آورده اولیه برخی از متقاضیان مسکن ملی اظهار داشت: بی‌اطلاعی و غفلت پیش خریداران ( واجدین شرایط اقدام ملی ) و عدم واریز وجه  سبب آسیب به طرح خواهد شد، ساخت و ساز را فرسایشی کرده و مانع خانه‌دار شدن متقاضیان می‌شود.

 وی ادامه داد: این طرح در صورتی طی ۱۸ ماه الی دو سال به پایان خواهد رسید که با تاخیر در پرداخت مواجه نشویم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: واجدینی که نسبت به واریز آورده نقدی اولیه (۴۰ میلیون تومان) اقدام نکنند برای جلوگیری از تبعات احتمالی طولانی شدن پروژه ساخت و ساز و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق سایر متقاضیان از پروژه اقدام ملی حذف می شوند و افرد جدیدی جایگزین خواهند شد.

 وی سایر اقساط پرداختی را بر اساس ارقام تائید شده وزارت راه و شهرسازی و بر اساس جدول زمان بندی انعقاد قرارداد و منطبق با پیشرفت پروژه عنوان کرد و گفت: طرح اقدام ملی مسکن برای دهک‌های ۴ الی ۷ و خانه‌دار شدن این اقشار طراحی شده است و پرداخت آورده اولیه نیز بر اساس توان مالی این دهک‌ها پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

محبت‌خواه همچنین خواستار تسهیلات ۵۰ درصدی برای دهک‌های مذکور و همکاری شهرداری‌ها در این خصوص و پیشبرد طرح اقدام ملی شد و گفت: اقدام سریع شهرداری‌ها بسیار ضروری است و اگر باور داشته باشیم که این اقدام یک اقدام ملی است تمام نهادها و ارگان‌ها می‌بایست پای کار بیایند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا