تجارتصنعت، معدن، تجارت

سرویس سامانه توسعه تجارت از ۸مرداد به استعلامات گمرک پاسخ نمی‌دهد

گمرک ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: سرویس ارائه شده توسط سامانه توسعه تجارت از روز ۸ مرداد ماه به استعلامات گمرک پاسخ نمی دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، گمرک ایران در اطلاعیه ای در خصوص عدم پاسخگویی سامانه توسعه تجارت به استعلامات گمرک و مشکلات پیش آمده برای تجار، اعلام کرد: سرویس ارائه شده توسط سامانه توسعه تجارت از روز ۸ مرداد ماه به استعلامات گمرک پاسخ نمی‌دهد و این در حالی است که هیچ مشکلی در سامانه گمرک وجود ندارد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به برخی مشکلات پیش آمده برای تجار از مورخ ۹۹/۰۵/۰۸ گزارش مربوطه، جهت اطلاع مخاطبین محترم به شرح ذیل تقدیم می‌گردد:

۱- مطابق رویه موجود کشور، تجار نسبت به ثبت سفارش کالا در سازمان توسعه تجارت اقدام می‌نمایند.

۲- تجار محترم نسبت به اظهار کالا بر مبنای ثبت سفارش کالا به گمرک اقدام می‌نمایند.

۳- سامانه گمرک، ثبت سفارش را بر مبنای اظهارنامه مستهلک می‌نماید.

۴- سامانه گمرک به عنوان استفاده کننده اطلاعات ارسالی از سوی سامانه توسعه تجارت است.

۵- از تاریخ ۹۹/۰۵/۰۸ سرویس ارائه شده توسط سامانه توسعه تجارت به استعلامات گمرک پاسخ نمی‌دهد.
تصویر ذیل گزارش اخذ شده از سامانه‌های بالادستی است که نشان می‌دهد درخواست‌های ارسالی توسط گمرک از سامانه توسعه تجارت پاسخ داده نمی‌شود.

۶- پیگیری‌ها نشان می‌دهد به علت تغییر پیمانکار سازمان توسعه تجارت، امکان پشتیبانی از سرویس ارائه شده آن سازمان وجود ندارد.

۷- سازمان توسعه تجارت در حال ارائه سرویسی مبتنی بر سرویس ارائه شده با بهره گیری از پیمانکاران جدید است.

۸- گمرک جمهوری اسلامی از وقفه‌ی ایجاد شده به عنوان بخشی از دولت جمهوری اسلامی ایران از تجار محترم به عنوان خط شکنان مقابله با تحریم عذرخواهی می‌کند و آمادگی خود را برای کمک فنی به سازمان توسعه تجارت اعلام می‌دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا