صنعت، معدن، تجارت

تشکیل وزارت بازرگانی تاثیر مثبتی بر بازار و نرخ کالاها ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فرصت زیادی تا پایان دولت باقی نمانده است و بنابراین تشکیل وزارت بازرگانی به اجرای کامل و مؤثر نمی‌انجامد.

رضا تقی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید هر چه سریع‌تر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند، گفت: با توجه به بی‌ثباتی بازار و افزایش شدید قیمت‌ها، دولت باید هر چه سریع‌تر گزینه وزارت صمت را به مجلس شورای اسلامی جهت اخذ رأی اعتماد معرفی کند.

وی بیان کرد: طبق قانون، سرپرست وزارت صمت تا ۲۲ مرداد ماه می‌تواند در این وزارتخانه فعالیت کند و بر این ‌اساس دولت باید به قانون تمکین کرده و در مهلت باقی مانده گزینه خود برای وزارت صمت را به مجلس معرفی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم به جهت گرانی‌های افسارگسیخته و بی‌ثباتی قیمت‌ها با مشکلات زیادی روبرو هستند و در این شرایط لازم است که وزیر صمت تعیین شود تا بلکه شاهد ثبات بیشتری در وضعیت بازار و قیمت‌ها به ویژه قیمت کالاهای اساسی باشیم.

تقی‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا علت تعلل دولت در معرفی وزارت صمت، تفکیک این وزارتخانه به دو وزارتخانه صنعت و معدن و وزارت بازرگانی است، گفت: فرصت زیادی تا پایان دولت باقی نمانده است و حتی اگر این موضوع قابل طرح باشد، به اجرای کامل، مؤثر و مثبت نمی‌انجامد.

وی تصریح کرد: تصمیم خردمندانه این است که دولت در این شرایط به قانون توجه کند و هر چه سریع‌تر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند تا بلکه وضعیت بازار ساماندهی شود که قطعاً این تصمیم به نفع مردم است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا