بین الملل

فعالیت کارخانجات کره‌جنوبی برای هفتمین ماه متوالی افت کرد

در ماه جولای فعالیت کارخانجات کره‌جنوبی برای هفتمین ماه متوالی افت کرد اما این افت با سرعت بسیار کمتری اتفاق افتاد. این نشان می‌دهد که با تسهیل محدودیت‌های قرنطینه‌ای تقاضا رشد کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در ماه جولای فعالیت کارخانجات کره‌جنوبی برای هفتمین ماه متوالی باز هم افت کرد اما این افت با سرعت بسیار کمتری اتفاق افتاد. این نشان می‌دهد که با تسهیل محدودیت‌های قرنطینه‌ای تقاضا آرام آرام در حال رشد است و ریکاوری به تدریج آغاز خواهد شد.

شاخص آی‌اچ‌اس مارکیت مدیران خرید شرکت‌های تولیدی (پی‌ام‌آی) کره‌جنوبی در ماه جولای از ۴۳.۴ واحد در ماه ژوئن به ۴۶.۹ واحد رسید. این بیشترین مقدار این شاخص از ماه ژانویه تا کنون است، اما همچنان کمتر از رقم ۵۰ واحد است که رشد و افت بخش تولید را جدا می‌کند.

رقم ماه جولای این شاخص نشان‌دهنده کم شدن سرعت افت در زیرشاخص‌های مهمی مانند تولید، سفارشات جدید و سفارشات صادرات است، اما این ارقام همچنان از استانداردهای تاریخی آن کمتر است.

جو هایس، اقتصاددان آی‌اچ‌اس مارکیت می‌گوید: داده‌های ماه جولای نشان‌دهنده آغاز بازگشت تولید کره‌جنوبی است. بازگشایی زنجیره‌های تولید بین‌الملل و ریکاوری در تقاضای جهانی در این امر سهیم بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا