بین الملل

پومپئو: دولت ترامپ خواهان حذف اپلیکیشن‌های ناامن چینی است

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، چهارشنبه شب اعلام کرد که دولت ترامپ خواهان حذف اپلیکیشن‌های ناامن چینی، نظیر واتس‌اپ و تیک‌توک از بازارهای آمریکا است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، چهارشنبه شب اعلام کرد که دولت ترامپ خواهان حذف اپلیکیشن‌های ناامن چینی، نظیر واتس‌اپ و تیک‌توک از بازارهای آمریکا است. او اعلام کرد برنامه ۵ وجهی جدید «شبکه پاک» در دست تدوین است که هدف آن محدود کردن ریسک‌های تهدیدکننده امنیت ملی است.

پمپئو در گفتگو با رسانه‌ها گفت: در حالی که شرکت‌های مادر اپلیکیشن‌های تیک‌توک و وی‌چت و غیره در چین قرار دارد، خطر مهمی داده‌های شخصی شهروندان آمریکایی را تهدید می‌کند و از سوی دیگر باید به ابزارهای حزب کمونیست چین برای سانسور محتوا هم اشاره داشت.

پمپئو گفت: وزارت خارجه در هماهنگی با وزارت تجارت و وزارت دفاع توانایی ارائه‌کنندگان فضای ابری چین را در جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و پردازش داده‌ها در ایالات‌متحده محدود خواهد کرد.

اظهارات پمپئو کمتر از یک هفته پس از آن مطرح می‌شود که دونالد ترامپ با تهدید تیک‌توک به تحریم به این شرکت ۴۵ روز برای واگذاری بخش آمریکای خود به مایکروسافت فرصت داد.

رسانه‌های چین این اقدام را زورگویی جدید آمریکا و دزدی تیک‌توک اعلام کردند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا