صنعت، معدن، تجارت

حق مسکن به خانواده معدنکاران زمستان یورت پرداخت می شود

گرگان- استاندار گلستان گفت: به بازماندگان حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر مبلغ ۵۰ میلیون تومان حق مسکن پرداخت خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسن صادقلو، شامگاه سه شنبه، در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: حادثه زمستان یورت واقعه تلخی بود که ابزار سوء استفاده برخی از افراد را فراهم کرد.

صادقلو گفت: دولت در نظام تأمین اجتماعی، مستمری دادن به بازماندگان را از همان روزهای اول شروع کرد، ضمن کمک های مختلف که با رقم های مختلف انجام شد و دیه آن ها به شرط انحصار وراث انجام خواهد شد.

همچنین بخوانید

استاندار گلستان هدف جلسه را ارائه عملکرد و همچنین نگاهی بر راه آینده دانست و گفت: در عملکردها قابل اثبات است که ۱۹ هزار طرح نیمه تمام به اتمام رسیده و ۷۱ هزار میلیارد تومان صرف شده است، همچنین زمینه اشتغال ۳۰۴ هزارنفر ایجاد شده و ۱۵۵ طرح سرمایه گذاری خارجی در کشور با ۷۷ میلیارد تومان محقق شد.

وی ادامه داد: جایگاه ایران در رقابت پذیری از ۸۲ به ۷۶ رسیده و رتبه کسب و کار ایران از ۱۵۰به ۱۲۰ رسیده است.

صادقلو گفت: آماده پاسخگویی در برابر مردم هستیم، در برخی از شاخص ها رشد داشتیم، از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید همت بالایی در شرایط جمعی اتفاق افتاد و بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت داشت.

استاندار گلستان گفت: در اقتصاد مقاومتی استان هفتم شد و در برخی از شاخص ها در رتبه اول و دوم قرار داریم.

وی گفت: مهمترین مسأله ما در تولید، هزینه تولید است، باید هزینه تولید پایین بیاد وگرنه اقدامات ما سودمند نخواهد بود.

صادقلو اظهار کرد: دولت با صنعت کاران و بنگاه دارن دوست است، باید شیب تولید را بالا ببریم و روی صادرات کار کنیم.

وی ادامه داد: شورای گفتگو باید وارد کار میدانی شود و کارآفرین شود، باید تغییراتی در برخی از تصمیمات ایجاد کند.

استاندار گلستان گفت: در مشکل اقتصادی یکی مطالبه گر و دیگری پاسخگو نیست بلکه میز گردی است که همگان به چالش کشیده می شوند.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی نیز جایگاهی دارد و در مدیریت نظام اقتصادی یک واقعیت گریز ناپذیر است که میتواند تولید و اقتصاد را سامان دهد، همین بخش سرمایه اجتماعی است.

وی گفت: سرمایه اجتماعی ما، قاعده هایی است که درست اجرا می شود، تسهیل، تسریع، سرمایه گذاری خارجی، تصویب تعامل، رسیدگی به زود بازده ها و به کار انداختن مانده های زود بازده هاست.

وی در پایان گفت: ما باید اقتصاد را به روستا ببریم و در هر دهستان یک شهرک صنعتی ایجاد شود

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا