امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید حبوبات ۳۷ درصد افزایش یافت

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:تولید حبوبات در کشور، با رشد ۳۷ درصدی از ۵۰۵ هزارتن در سال ۹۲ به ۶۹۰ هزارتن در سال ۹۵ افزایش یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر، اقدامات موثری در راستای اجرای طرح افزایش خوداتکایی کشور در تولید حبوبات انجام گرفته است، تصریح کرد: تغییر الگوی کشت حبوبات دیم (نخود و عدس) از بهاره به کشت‌های پاییزه و انتظاری، از برنامه‌های این معاونت برای افزایش تولید حبوبات در کشور بوده است.

وی افزود: سطح کشت‌های پاییزه و انتظاری نخود و عدس، از ۳۸ هزار و ۸۷۴ هکتار در سال زراعی ۹۵-۹۴ به ۶۳ هزار و ۹۷۰ هکتار در سال زراعی ۹۶-۹۵ افزایش یافته است.

همچنین بخوانید

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اقدامات صورت گرفته، تولید حبوبات ایران از ۵۰۵ هزارتن در سال ۹۲ با رشد ۳۷ درصدی، به ۶۹۰ هزارتن در سال ۹۵ افزایش یافته است.

وی با بیان این که محصولات نخود و عدس به صورت دیم و لوبیا، باقلا و ماش به صورت آبی کشت می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته،۲۷۰ هزارتن نخود و لپه،۲۵۰ هزارتن لوبیا،۸۰ هزارتن عدس و ۹۰ هزارتن باقلا و ماش در کشور تولید شده است.

کشاورز با اشاره به این که به غیر از عدس، تولید سایر حبوبات، بیش از نیاز کشور است، اظهار داشت: در سال ۹۵ نزدیک به هشت هزار و ۵۸۰ تن لوبیا به ارزش ۱۶ میلیون و ۷۷۰ هزار دلار و یک هزار و ۶۰۰ تن نخود به ارزش یک میلیون و ۲۶۰ هزار دلار به سایر کشورها صادر شده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان ساخت: مکانیزه کردن مراحل تولید، تهیه و تأمین ماشین آلات کاشت، داشت و برداشت، معرفی ارقام جدید، تولید و تدارک بذور اصلاح شده و کشت اراضی آیش از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید حبوبات در کشور است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا