بین الملل

رکود اقتصادی عمیق‌تری در انتظار آمریکا است

پاول کروگمن، مقاله‌نویس نیویورک‌تایمز و برنده نوبل اقتصاد هشدار داد اقتصاد آمریکا با وجود تشدید بحران کرونا به سوی رکودی به مراتب عمیق‌تر ازبحران اقتصادی ۲۰۰۸ پیش می‌رود. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، پاول کروگمن، مقاله‌نویس نیویورک‌تایمز و برنده نوبل اقتصاد هشدار داد اقتصاد آمریکا با وجود تشدید بحران کرونا به سوی رکودی به مراتب عمیق‌تر ازبحران اقتصادی ۲۰۰۸ پیش می‌رود.

کروگمن در مقاله رکود بزرگ نوشت: تعلیق مزایای بیکاری فدرال خسارتی وحشتناک به همان اندازه تأثیرات اقتصادی ویروس کرونا به وجود خواهد آورد.

کروگمن در سال ۲۰۰۸ برای فعالیت‌های خود بر روی تئوری تجارت بین‌الملل تنها برنده نوبل اقتصاد شد.

کروگمن در مقاله خود نوشت: آن‌چه که هنوز رخ نداده است موج دوم بیکاری به علت افت شدید تقاضای مصرف‌کنندگان است. میلیون‌ها کارگر تا به حال درآمد ثابت خود را از دست داده‌اند و بدون کمک فدرال آنها باید خرج‌های خود را کاهش دهند که این به معنای کاهش تقاضا و بیکاری میلیون‌ها نفر دیگر است.

ماه گذشته با به پایان رسیدن زمان بسته کمک اضافی بیکاری دموکرات‌ها بسته جدیدی را پیشنهاد دادند اما جمهوری‌خواهان هنوز نتوانسته‌اند بر سر آن به توافق برسند.

کروگمن می‌گوید: داده‌های اولیه نشان می‌دهد که پایان دادن به بسته کمک اضافی هفته‌ای ۶۰۰ دلاری برای بیکاران به معنای افت ۴ درصدی هزینه‌کردهای مصرف‌کنندگان خواهد بود که محرک مهمی در اقتصاد است. بنابراین به نظر می‌رسد ما به سوی رکود اقتصادی بزرگ‌تری علاوه بر رکود به وجود آمده با بحران کرونا هستیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا