امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توسعه ۲ هزار هکتاری کشت موز با همکاری بخش خصوصی

سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از توسعه ۲ هزار هکتاری کشت موز در منطقه چابهار با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد علی طهماسبی اظهار داشت: با تمهیدات انجام شده مقرر شد از طریق تعبیه سیستم‌های آب شیرین کن از جانب بخش خصوصی در منطقه چابهار کشت موز در این منطقه حدود دو هزار هکتار افزایش یابد.

سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: جنوب ایران به ویژه منطقه چابهار محدوده بسیار مناسبی برای به عمل آمدن میوه‌های گرمسیری مخصوصاً موز است چرا که این محصول علیرغم اینکه آب زیاد مصرف می‌کند، اما تنها گیاهی است که گردش نقدینگی آن به روز است و صاحب مزرعه موز دائم در حال برداشت و ارسال محصول به بازار است.

وی ادامه داد: در همین راستا توسعه کشت موز در این منطقه در دستور کار است و مقرر گشته بخش خصوصی از طریق سیستم‌های آب شیرین کن در سطح وسیعی تولید موز را گسترش دهد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشت موز در چابهار در وسعت ۴۵۰۰ هکتاری انجام می‌شود که پیش بینی شده با تمهیدات اخیر این میزان دو هزار هکتار افزایش یابد ضمن اینکه مزارعی که در کشت‌های جدید عملکرد و تراکم بسیار بالاتر نسبت به قبل با استفاده از فناوری‌های روز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه مکران که مقام معظم رهبری نظر خاصی بر توسعه آن دارند برای سرمایه گذاری و توسعه کشت موز بسیار حائز اهمیت است اظهار داشت: دولت برای احیای باغات این منطقه و همچنین به کار گیری سامانه‌های کنترل باد که به کشت محصولات یاری می‌کند تسهیلات مناسبی در نظر گرفته که در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا