بین الملل

بیکاری در کره‌جنوبی برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت

طبق داده‌های اداره آمار کره‌جنوبی بازار کار این کشور برای پنجمین ماه متوالی افت کرده است. با وجود بحران کرونا شرکت‌ها رو به اخراج کارکنان آورده و یا آنها را به مرخصی بدون حقوق فرستاده‌اند. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، طبق داده‌های اداره آمار کره‌جنوبی بازار کار این کشور برای پنجمین ماه متوالی افت کرده است. با وجود بحران کرونا شرکت‌ها رو به اخراج کارکنان آورده و یا آنها را به مرخصی بدون حقوق فرستاده‌اند.

تعداد کل افراد شاغل کره جنوبی در ماه جولای به ۲۷ میلیون و ۱۰۶ هزار نفر رسید که این نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۷۷ هزار نفر کمتر است.

در مقایسه با سال گذشته، بازار کار کره‌جنوبی ۱۹۵ هزار نفر در ماه مارس، ۴۷۶ هزار نفر در ماه آوریل، ۳۹۲ هزار نفر در ماه می و ۳۴۲ هزار نفر در ماه ژوئن از دست داده است.

این طولانی‌ترین توالی ماهانه افت بازار کار کره در ۱۱ سال اخیر است. بدترین آمار قبلی مربوط به سال ۲۰۰۹ و پس از بحران مالی بزرگ جهانی می‌باشد.

نرخ بیکاری کره‌جنوبی در این ماه ۰.۱ درصد دیگر افزایش یافت و به ۴ درصد رسید. این بالاترین آمار بیکاری ماه جولای از سال ۲۰۰۰ تا کنون است. نرخ بیکاری گسترده که شرایط بازار کار را دقیق‌تر نشان می‌دهد در این ماه ۱۳.۸ درصد رسید و نرخ بیکاری افراد بین ۱۵-۲۹ ساله هم به ۲۵.۶ درصد افزایش یافت. این بالاترین سطح این آمار از زمان آغاز ارائه آن از ۲۰۱۵ تا کنون است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا