بانکبانک و بیمه

تسهیلات بانک صادرات به بخش کشاورزی در شرایط کرونا

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس با اشاره به تسهیلات ۱۵ هزار میلیارد تومانی بانک صادرات به بخش کشاورزی، گفت: این اقدام الگویی برای نظام بانکی جهت توجه به رونق تولید و بخش کشاورزی است.

همچنین بخوانید

روح اله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به نشست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با وزیر اقتصاد و مدیران عامل  بانک‌ها  گفت: نقشه راه کشور را مجلس تعیین می‌کند. رسالت مجلس هم ریل گذاری است.

وی با اشاره به ماده ۳۲ و ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص ۱۵ درصد از تسهیلات در اختیار بانک‌ها به حوزه کشاورزی، افزود: هر بانکی که این قانون را اجرا نکرده، مرتکب تخلف شده و این تخلف قابل پیگیری است و مجلس هم که یکی از وظایفش نظارت است باید این موضوع را پیگیری کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده به کمیسیون کشاورزی مجلس، بانک صادرات و پست بانک در شرایط کرونایی توجه ویژه به تولید کنندگان و کشاورزان داشته و تسهیلاتی را در اختیار آنها گذاشتند.

عباسپور با اشاره به تسهیلات ۱۵ هزار میلیارد تومانی بانک صادرات به حوزه کشاورزی، گفت: این اقدام بانک صادرات باید الگویی برای سایر بانک‌ها جهت توجه به رونق تولید و بخش کشاورزی باشد.

حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات  در نشست روز سه شنبه کمیسیون کشاورزی مجلس که با حضور وزیر اقتصاد و مدیران برخی بانک ها تشکیل شده بود، با تاکید بر این که در سال‌های مختلف، تخصیص اعتبارات بانک صادرات ایران به بخش کشاورزی متفاوت بوده و در سال‌های اخیر با اختصاص سهمیه مناسب، وزن این تسهیلات را نسبت به بقیه بخش‌ها افزایش مطلوبی داده، عنوان کرد که در سال گذشته چ توانستیم بیش از ۱۳ درصد کل تسهیلات را  به بخش کشاورزی  پرداخت کنیم که بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا