ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ضرب الاجل ترامپ برای فروش تیک تاک در آمریکا

رییس جمهور آمریکا روز جمعه به شرکت چینی بایت دنس دستور داد سهام خود در فعالیت های آمریکایی اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدیوی تیک تاک را ظرف مدت ۹۰ روز واگذار کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دونالد ترامپ در جدیدترین اعمال فشار علیه این شرکت چینی که با استناد به نگرانی ها نسبت به چگونگی نگهداری اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی صورت می گیرد، در فرمانی اعلام کرد شواهد معتبری وجود دارد که باعث شده است باور داشته باشم بایت دنس ممکن است اقداماتی انجام دهد که امنیت ملی آمریکا را مخدوش کند.

اقدام اخیر ترامپ در حالی انجام گرفته که یک هفته پیش دستور اجرایی برای ممنوعیت مبادلات مالی با اپلیکیشن تیک تاک امضا کرد مگر این که شرکت بایت دنس تیک تاک را در مدت ۴۵ روز به فروش رساند. بایت دنس در حال حاضر سرگرم مذاکره برای فروش فعالیت های تیک تاک در آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزیلند به شرکت مایکروسافت است.

همچنین بخوانید

فرمان جدید ترامپ به فشار به بایت دنس برای واگذار کردن تیک تاک می افزاید و به مقامات آمریکایی اجازه می دهد به بررسی سیستم های اطلاعاتی و حساب های تیک تاک و بایت دنس به منظور تضمین امنیت اطلاعات شخصی بپردازند.

در حالی که تیک تاک برای کلیپ های ویدیویی رقص افراد ناشناس معروف بوده و میان نوجوانان محبوبیت دارد، مقامات آمریکایی نسبت به احتمال افتادن اطلاعات شخصی شهروندان به دست دولت چین ابراز نگرانی کرده اند.

بایت دنس روز جمعه در واکنش به این فرمان اعلام کرد تیک تاک از سوی ۱۰۰ میلیون آمریکایی استفاده می شود، زیرا مکان تفریح، خود ابرازی و ارتباط آنهاست.

ترامپ اعلام کرده اگر دولت آمریکا سهم قابل توجهی از فروش تیک تاک به دست آورد، از تلاش مایکروسافت برای خرید فعالیت های آمریکایی تیک تاک حمایت می کند اما همچنین اظهار کرده که خریداران علاقمند دیگری هم وجود دارند.

کمیته سرمایه گذاری خارجی در آمریکا سال گذشته بررسی خرید اپلیکیشن Musical.ly توسط بایت دنس در سال ۲۰۱۷ که به ایجاد تیک تاک به شکل فعلی منجر شد را آغاز کرد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه گفت: این فرمان بایت دنس را ملزم می کند هر گونه اطلاعاتی که از کاربران تیک تاک یا Musical.ly در آمریکا داشته است را واگذار کند.

وی اظهار کرد: کمیته سرمایه گذاری خارجی در آمریکا بررسی جامعی در این باره انجام داده و توصیه کرده به منظور حمایت از کاربران آمریکایی در برابر بهره برداری از اطلاعات آنها، فرآیند واگذاری به طور کامل مورد نظارت قرار گیرد.

دولت ترامپ تلاشهای خود برای پاکسازی آنچه که اپلیکیشن های چینی غیرقابل اعتماد از شبکه های دیجیتالی می داند را مضاعف کرده است. علاوه بر تیک تاک، ترامپ فرمان دیگری برای ممنوعیت مبادلات مالی با اپلیکیشن وی چت شرکت تنسنت هولدینگز امضا کرده است.

ترامپ روز جمعه در برابر این پرسش که نگران نیست ممنوعیت وی چت مانع از فروش آیفون در چین شود، ابراز نگرانی نکرد. وی به خبرنگاران گفت: من کاری را انجام می دهم که برای امنیت کشورمان خوب است.

بر اساس گزارش رویترز، گروهی از شرکتهای بزرگ آمریکایی شامل اپل هفته گذشته نسبت به پیامدهای منفی ممنوعیت تیک تاک و وی چت برای شرکتهای آمریکایی ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا