اقتصاد کلان

جزئیات حمایت صندوق نوآوری از دریافت انواع استانداردهای داخلی و خارجی به دانش‌بنیان‌های سلامت

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در رویداد معرفی نیازهای فناوری حوزه سلامت ۲۷۰ نفر از ۱۱۸ شرکت دانش بنیان و ۸۹ نفر از شرکت‌های غیر دانش بنیان حضور دارند، گفت: این صندوق به منظور دریافت استانداردهای داخلی و بین‌المللی، ثبت مالکیت فکری و حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت‌های بلاعوض اعطا خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سیاوش ملکی‌فر امروز در رویداد مجازی “معرفی نیازهای فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت” با بیان اینکه این رویداد دو روز و با هدف بازارسازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برگزار شده است، اظهار کرد: این صندوق  چهار دسته خدمات شامل “تسهلات مالی”، “ضمانت‌نامه”، “سرمایه گذاری” و “توانمندسازی ( کمک بلاعوض)” رابه شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد؛ از این رو این صندوق برای تامین مالی قراردادهای همکاری فناورانه بین طرف‌های عرضه و تقاضا ابزارهای متفاوت حمایتی در نظر گرفته است.

وی تسهیلات “لیزینگ”  برای طرف تقاضا را یکی از حمایت‌های صندوق نوآوری دانست و یادآور شد: بر اساس آن هر خریدار می‌تواند تا سقف ۷۰ تا ۸۰ درصد مبلغ خرید خود از شرکت دانش بنیان را در قالب تسهیلات لیزینگ با نرخ ۹ درصد به مدت ۳ سال از صندوق دریافت کند.

همچنین بخوانید

ملکی‌فر ادامه داد: در مقابل برای طرف عرضه نیز انواع ضمانت‌نامه‌ها، تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات تولید صنعتی، حمایت بلاعوض اخذ استانداردها، حمایت بلاعوض حفاظت از مالکیت فکری و آموزش و مشاوره‌های فنی و مدیریتی در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴ رویداد معرفی نیازهای فناورانه از سوی این صندوق برگزار شده است، خاطر نشان کرد: در این رویدادها هزار و ۱۵۰ شرکت دانش بنیان حضور داشتند و هزار و ۶۵۹ نیاز فناورانه معرفی شد که ۴۷۲۸ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه در این رویدادها منعقد شده است.

به گفته وی، به تدریج این قراردادها در حال  انعقاد هستند و خبرهای خوبی در پیش است.

وی اظهار کرد: در سال جدید در این زمینه تا کنون دو رویداد معرفی نیازهای فناورانه برگزار شده است و در نظر داریم این امر ادامه داشته باشد.

حمایت بلاعوض برای حضور دانش بنیان‌های سلامت در نمایشگاه داخلی و خارجی

معاون رییس صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را از دیگر تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و یادآور شد: در سال جاری از حضور شرکت‌های دانش بنیان برای حضور ۱۱ نمایشگاه داخلی حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت تا سقف ۳۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض می‌شود که از آن جمله می توان  به نمایشگاه تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی کنگره ارتقای کیفیت، چهارمین نمایشگاه مواد و تجهیزات پزشکی، ششمین نمایشگاه ایران فارما، هفتمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی ساخت ایران اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌ها می‌توانند نمایشگاه‌ها را در این بخش معرفی و در سال از ۶۰ میلیون حمایت بلاعوض استفاده کنند، اظهار کرد: علاوه بر آن این صندوق از حضور شرکت‌های دانش بنیان در ۱۸ نمایشگاه خارجی حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: برای شرکت‌های متقاضی جهت حضور در نمایشگاه‌های خارجی ۱۲۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض خواهد شد، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با مراجعه با سامانه غزال درخواست خود را ثبت کنند.

حمایت بلاعوض برای اخذ استاندارد

ملکی فر در خصوص حمایت بلاعوض صندوق برای اخذ استانداردهای داخلی و بین المللی برای شرکت‌های دانش بنیان یادآور شد: این صندوق برای  اخذ ۱۰ استاندارد داخلی و خارجی شامل گواهی‌نامه سپاس، تاییدیه امنیتی محصول، ایزو ۱۴۰۰۱، ۴۵۰۰۱، ۹۰۰۱ ، ۱۳۴۸۵ در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو و سلامت، کمک بلاعوض ارائه خواهد کرد، این حمایت‌ها تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای تاییدیه‌های داخلی، تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای تخصصی و تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای صادراتی برای این دسته از شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

مالکیت فکری از تسهیلات صندوق نوآوری 

ملکی‌فر، با اشاره به حمایت‌های این صندوق از مالکیت فکری گفت: برای این منظور تا سقف ۹ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع  داخلی، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع خارجی، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت نشان تجاری خارجی و تا ۴۵ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت طرح صنعتی خارجی و تا سقف ۲۰  میلیون تومان حمایت بلاعوض  برای ثبت حق به‌نژادی  به شرکت‌های حوزه کشاورزی و صنایع وابسته اعطا خواهد شد.

وی گفت: همچنین در زمینه آموزش و یادگیری شرکتی، ۷۰ درصد هزینه برگزاری دوره آموزشی از طریق شبکه کارگزاری و ۹۰ درصد هزینه‌ای یادگیری شرکتی تا سقف ۲۰ میلیون تومان در سال پرداخت می‌شود، در این زمینه کارگاه “نبایدهای توسعه محصولات جدید در شرکت‌های داروسازی ایران” در روز دوم این رویداد برگزار می‌شود.

ملکی‌فر اضافه کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت، رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت و دوشنبه‌های استارتاپی سلامت دیجیتال را  برگزار خواهد کرد.

وی افزود: در رویداد امروز ۵۲۳ نفر ثبت نام کردند که ۱۴۰ نفر از تهران و ۳۸۳ نفر از سایر نقاط کشور و خارج از کشور هستند، ۲۷۰ نفر از ۱۱۸ شرکت دانش‌بنیان، ۸۹ نفر از شرکت‌های غیر دانش‌بنیان حضور دارند.

رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت، ۲۶ و ۲۷ مرداد ماه به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا