امور زیربناییتعاون و اشتغال

دسترسی مردم به اطلاعات حقوق و مزایای همه مدیران وزارت کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به تدریج و در مدت ۲ ماه، حقوق و مزایا، پیشینه کاری و زندگی همه مدیران شاغل در مجموعه‌های مرتبط با این وزارتخانه در دسترس و نظارت عموم قرار خواهد گرفت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره افتتاح سامانه‌های شفافیت این وزارتخانه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت، حرکت در جهت شفافیت به عنوان یکی از راه‌های جلوگیری از فساد و استفاده از خرد جمعی مردم در اداره امور حکومتی است.

وی با اشاره به اینکه سامانه شفافیت در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی و خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر شده است، ادامه داد: امروز از ۶ سامانه دیگر در حوزه فعالیت‌های سازمان‌های بهزیستی و تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری رونمایی کردیم که در سایت اصلی این وزارتخانه بسیاری از اطلاعات مورد نیاز مردم وجود دارد.

شریعتمداری افزود: این سامانه‌های هوشمند فعالیت‌های اجرایی در مجموعه صندوق‌های بازنشستگی کشوری است و ستاد و سازمان‌های وزارتخانه در مجموعه ۳۲ سامانه اصلی و چند زیر سامانه قرار دارند که چراغ راه مدیریت برای پیشرفت امور هستند و از طرفی نظارت عمومی و اجتماعی مردم را بر فعالیت‌های اقتصادی وزارت تعاون فراهم می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ستاد سازمان‌ها، ۱۰ سامانه؛ در شرکت سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی، ۱۸ سامانه و در صندوق بازنشستگی کشوری، ۴ سامانه و در مجموع ۳۲ سامانه از یک پنجره واحد در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و دسترسی به اطلاعات حوزه‌های گوناگون، طبقه بندی شده است.

شریعتمداری افزود: سامانه مشخصات مدیران و اعضای هیئت مدیره همه شرکت‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سامانه اطلاعات املاک و مستغلات این وزارتخانه و شرکت‌های تابعه، کامل در دسترس مردم است.

وی با بیان اینکه پویش ملی شفافیت را راه اندازی کردیم، اضافه کرد: همچنین سامانه صورتجلسه هیئت مدیره‌ها و مجامع و تکالیف آن‌ها و پرونده‌های حقوقی وزارتخانه‌ها و سامانه قراردادها و معاملات هم در دسترس است.

دسترسی عموم به حقوق و مزایای مدیران وزارت کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق و مزایای مدیران را در سامانه‌ها درج نکردید؟ گفت: حتماً این گونه خواهد شد و هم حقوق و مزایا و هم پیشینه کاری و زندگی (رزومه و بیوگرافی) همه مدیران شاغل در مجموعه‌های مرتبط با وزارتخانه در دسترس و نظارت عموم قرار خواهد گرفت و در دو ماه آینده هر روز بخشی از این اطلاعات، عمومی سازی خواهد شد.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه عمومی سازی اطلاعات این ۶ سامانه آغاز خواهد شد اضافه کرد: اکنون داشبوردهای مدیریتی این سامانه‌ها، کامل در اختیار مدیران قرار گرفته است و به تدریج در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: معتقدیم برای مهار اژدهای هفت سر فساد و امکان پذیر شدن مسیر توسعه و پیشرفت، راهی جز شفافیت برای وزارتخانه‌ها وجود ندارد و این ابزار نه تنها ضد فساد است بلکه فضای گفت و گو و نقد و به کارگیری خرد جمعی را فراهم می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همه دولت و سازمان‌های غیر دولتی خواست در بخش شفافیت، قدم‌های محکم‌تری بردارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا