امور زیربناییراه و ساختمان

۶۰ درصد اقتصاد دنیا دیجیتالی می‌شود/ یک زن سیستانی با کم‌ترین دسترسی به ۹ کشور صادرات دارد

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: طبق بررسی‌های علمی ۶۰ درصد اقتصاد دنیا در آینده‌ی نزدیک دیجیتالی خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صبح امروز با  حضور محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از محصول دانش‌بنیان MBS که به تازگی از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این ستاد، بومی‌سازی شده است، رونمایی شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در این مراسم ضمن تبریک سال‌روز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور گفت: حلال مشکلات کشور و راه گشایش اقتصادی در عرصه‌های علمی و صنعتی، همانند دفاع مقدس در دستان مردم است که می‌توانند مانند همیشه مشکلات را مرتفع کند.

مخبر با بیان این‌که جوانان باانگیزه و بااستعداد در کشور فراوان است، ادامه داد: خوش‌بختانه در دانشگاه‌های برتر کشور نخبگان باارزشی داریم اما نباید چشم ما همیشه به دانشگاه‌های مطرح باشد، چراکه بنده در ده‌کوره‌های دورافتاده جوانانی از زن و مرد را دیده‌ام که در هیچ دانشگاهی نمی‌توان استعداد و دانش و ظرفیت آن‌ها را ارزیابی کرد.

وی اضافه کرد: در گوشه‌ای از استان سیستان و بلوچستان یک خانم ۳۰ ساله را دیدم که تولید کارگاهی خود را با کم‌ترین دسترسی و امکانات به ۹ کشور دنیا صادر می‌کرد و این‌ها همان ظرفیت‌های عظیم سرمایه‌ی انسانی هستند که عامل اصلی رشد و پیشرفت کشورها شناخته می‌شوند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: طبق بررسی‌های علمی ۶۰ درصد اقتصاد دنیا در آینده‌ی نزدیک دیجیتالی خواهد شد، بنابراین نخبگان و جوانان ماهر، خلاق و مبتکر سرمایه‌ی اصلی هر کشوری محسوب می‌شوند.

مخبر ادامه داد: با توجه به اتفاقات خوبی که جوانان تحصیل‌کرده در صنعت کشور رقم زده‌اند و کشور را در برابر تحریم‌های ظالمانه به جلو حرکت می‌دهند، باید توجه داشت که گره مشکلات کشور با اتصال نخبگان دانشگاهی و صنعت باز می‌شود و بایستی بیش از پیش از آن‌ها حمایت کرد.

گفتنی است در این مراسم از محصول دانش بنیان MBS ساخت داخل که مورد نیاز صنایع بسته‌بندی دارویی و غذایی، تولید لوله و اتصالات، پی‌وی‌سی، پروفیل، پنجره، لوازم خانگی، پوشش محافظ تلفن همراه و بسیاری از حوزه‌های صنعتی و تولیدی است، رونمایی شد.

همچنین محمد غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با تقدیر از اقدامات مؤثر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای صنعت کشور، به‌ویژه در حوزه‌های دانش‌بنیان، بیان کرد: فعالیت‌های جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شرایط کنونی اقتصاد و فشار تحریم‌های ناجوانمردانه، به مردم و فعالان علمی و اقتصادی امید می‌بخشد.

غلامی افزود: در بحث جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، باید به ظرفیت‌های داخلی توجه ویژه کرده و بتوانیم به نقطه‌ای برسیم تا در حوزه‌ی صنعت و تکنولوژی در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

در این مراسم علاوه بر اهدای ۲ میلیون بسته اقلام بهداشتی مقابله با کرونا برای داوطلبان کنکور سراسری از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به وزارت علوم، بین شرکت پتروشیمی قائد بصیر و پژوهشگاه پلیمر ایران تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا شد.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا