صنعت، معدن، تجارت

وضعیت ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی بسیار خوب است

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فراوانی کالاها در کشور، گفت:‌ هیچ کسری در حوزه ذخایر کالاهای استراتژیک وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از موضوعاتی که مردم باید بدانند فراوانی کالاهای اساسی است. طبق بررسی‌ها، ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی بسیار خوب است و در خصوص کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات دیگری که برای مردم ما مهم است بحث تهیه ماسک است، افزود: تصمیماتی در این روزها گرفته‌ایم که اثرات آن را ۳-۲ هفته آینده در بازار مشاهده خواهید کرد. ماسک فراوان و ارزان خواهد شد.

سرپرست وزارت صمت یکی دیگر از اقدامات انجام شده در روزهای گذشته در وزارت صمت را بررسی مسئله فولاد دانست و گفت: قیمت فولاد به صورت ناگهانی و بدون قاعده بالا رفته، تصمیمی گرفته‌ایم که ان شاءالله امروز ابلاغ می‌شود و بر اساس آن تنها واحدهایی می‌توانند صدور فولاد داشته باشند که کف عرضه در داخل را رعایت کنند و بر اساس همین مسئله‌ای که می‌گویند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، ما اول می‌خواهیم نیاز داخل به فولاد را تأمین کنیم.

وی گفت: از این رو قیمت فولاد در کشور شکسته خواهد شد و ابتدا برای نیاز داخل و سپس صادرات صورت خواهد گرفت.

سرپرست وزارت صمت افزود: امسال سال جهش تولید است و اگر بنا باشد فولاد ایران، صنایع دیگر کشورها را رونق بدهد هنری نیست. اول باید صنایع داخل کشور رونق پیدا کنند و بعد از آن صادرات انجام شود.

سرقینی تاکید کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهش تولید است و تک تک همکاران ما در این وزارتخانه به این موضوع اعتقاد دارند و محور اصلی فعالیت‌های ما نیز جهش تولید است. خوشبختانه اعداد و ارقام نیز همین موضوع را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند در چهار ماه گذشته عقب نمانده‌ایم و با وجود فشارها و تحریم‌هایی که به ما تحمیل شده توانسته‌ایم رشد کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا