صنعت، معدن، تجارت

صادرات  ۳۸ میلیون دلاری آبمیوه ایرانی به ۳۵ کشور جهان

سخنگوی گمرک گفت: کشور ایران در ۴ ماه اول سال ۹۹ اقدام به صادرات بیش از ۳۸ میلیون دلار آبمیوه برابر با ۴۷ هزار و ۹۹۵ تن به ۳۵ کشور جهان کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: صنعت آبمیوه و کنسانتره در ایران را می‌توان صنعتی جوان تلقی کرد که در گروه صنایع تبدیلی کشور قرار می‌گیرد. در شرایطی که تا سال ۱۳۶۵ در این بخش تنها سه واحد تولیدی فعالیت داشتند، طی این سال‌ها شمار واحدهای تولیدی صنعت آبمیوه و کنسانتره ایران در حد قابل توجهی افزایش داشته است؛ به طوری که کشورمان در طی ۴ ماه اول سال جاری اقدام به صادرات بیش از ۴۸ هزار تن آب میوه به ارزش ۳۸ میلیون و ۱۰۷ هزارو ۴۱۳ دلار صادرات داشته است.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک افزود: صادرات آب میوه ایرانی شامل آب میوه، مخلوط آب میوه‌ها، مخلوط آب میوه و سبزیجات، عصاره میوه، اسانس آب میوه، تخمیر بدون الکل، آب میوه تغلیظ شده، آب انواع مرکبات شامل پرتقال، وگریپ فروت وآب انگور ، آب سیب و آب آناناس است.

لطیفی خاطر نشان کرد: صادرات آب میوه به بیش از ۳۵ کشور جهان شامل کشورهایی نظیر آلمان، پاکستان، افغانستان، مالدیو، استرالیا، کانادا، سوئیس، هلند ، ترکیه، پاکستان، زلاندنو، روسیه، نروژ ، ترکیه و کویت بوده است که در این میان مهمترین مقاصد این محصولات به پاکستان با ۹ میلیون و ۶۶۵ هزارو ۳۶۰ دلار در رتبه نخست و سپس ترکیه با ۶ میلیون و ۵۲۵ هزارو ۸۸۵ دلار و افغانستان با ۶ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۵۳ دلار قرار دارند.

وی گفت: در مقابل این میزان صادرات آب میوه در این بازه زمانی کشورمان صرفا ۲ هزار و ۱۱۱ تن به ارزش ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۹۵۲  دلار آبمیوه از ۸ کشور جهان واردات داشته است که این کشورها ترکیه، برزیل، بلژیک، امارات، اسپانیا، تایلند، هند وایتالیا هستند که بیشترین واردات کشورمان از تایلند به میزان یک هزار و ۷ تن آب آناناس و آب آناناس تلغیظ شده به ارزش ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۹۳۷ دلار است.
 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا