بین الملل

هزینه۱ تریلیون دلاری شرکت‌های آمریکایی و اروپایی برای خروج از چین

بانک آمریکا در تحلیل جدید خود پیش‌بینی کرد نقل مکان زنجیره‌های تولید شرکت‌های اروپایی و آمریکایی به خارج از چین ۱ تریلیون دلار برای آنها خرج بر خواهد داشت. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بانک آمریکا در تحلیل جدید خود پیش‌بینی کرد نقل مکان زنجیره‌های تولید شرکت‌های اروپایی و آمریکایی به خارج از چین ۱ تریلیون دلار برای آنها خرج بر خواهد داشت.

در این گزارش آمده است که پاندمی کرونا باعث شده است که ۸۰ درصد از شرکت‌های جهان با اختلال در زنجیره تأمین خود روبرو شوند و باعث شده است بیش از ۷۵ درصد این شرکت‌ها حوزه برنامه‌های موجود خود در مورد زنجیره تأمین را گسترش دهند.

در این گزارش آمده است خارج کردن کارخانه‌های تولیدی فعال در چین که برای مصرف داخلی این کشور نیستند تأثیر منفی قابل‌توجهی بر سهام و سودآوری این شرکت‌ها خواهد داشت، اما این تأثیر منفی بازدارنده نیست.

در این میان آمریکا، ژاپن، اتحادیه اروپا و هند حتی با ارائه معافیت‌های مالیاتی به شرکت‌ها آنها را به خروج از چین تشویق می‌کنند.

پاول داناوان، اقتصاددان ارشد مؤسسه جهانی مدیریت ثروت یوبی‌اس، می‌گوید: هرچند ممکن است جابه جا کردن زنجیره‌های تولید از چین به نوعی به نفع کشورها باشد اما باید این کار به انتخاب خود شرکت‌ها صورت بگیرد و نه اینکه تحت اجبار تعرفه‌های تجاری و سیاست‌گذاری‌های مالیاتی باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا