امور زیربناییراه و ساختمان

سهم بنادر شمالی از تجارت خارجی افزایش می‌یابد/ تخلیه و بارگیری ۴۶۰ هزارتن کالا در بنادر مازندران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۶۰ هزارتن کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار تخلیه و بارگیری شد.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد راستاد در حاشیه بازدید از طرح‌های بندر نوشهر یکی از اهداف مهم و راهبردی در بنادر شمالی کشور را بهره مندی بیشتر از صادرات و واردات به کشور‌های همسایه و نیز افزایش میزان ترانزیت اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۵۰ هزارتن در بندر نوشهر و ۱۱۰ هزارتن در بندر فریدونکنار، عملکرد تخلیه و بارگیری انجام شد.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از طرح‌های کمک کننده برای توسعه ظرفیت بندر نوشهر، تسهیل دسترسی این بندر به پسکرانه است افزود: باید شرایط مناسب برای تسهیل در انتقال ۵.۴ میلیون تن محموله‌های وارداتی و صادراتی به پسکرانه، و استفاده از دیگر شعبه‌های حمل و نقل هم فراهم شود.

راستاد با اشاره به اینکه خروجی‌های بندر با وجود حصار شهری موجب تزاحم در ترافیک می‌شود، گفت: بر این اساس طرح جاده دسترسی مستقل بندر نوشهر با بیش از ۱۰۰ میلیاردتومان اعتبار در دستورکار قرار گرفته و در حال حاضر ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا