انرژی

سیگنال‌های اقتصادی منفی عامل کاهش نفت شد

بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر ادامه نگرانیها نسبت به چشم انداز تقاضا برای نفت با توجه به آسیب پاندمی کووید ۱۹ به رشد اقتصادی، کاهش یافت و رشد هفتگی را محدود کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اکتبر ۴۸ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش پیدا کرد و در ۴۲ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه بسته شد.

بهای نفت برنت برای تحویل در اکتبر ۵۵ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و در ۴۴ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه بسته شد.

شاخص نفت آمریکا هفته را با سه سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش به پایان رساند اما نفت برنت یک درصد سقوط هفتگی ثبت کرد.

گزارش شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا هفته گذشته ۱۱ حلقه افزایش داشت و به ۱۸۳ حلقه رسید. شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا امسال در واکنش به سقوط قیمت نفت، کاهش چشمگیری در مقایسه با ۵۷۱ دکل حفاری نفت فعال در مدت مشابه سال گذشته داشته است. آمار افزایش دکلهای حفاری نفت آمریکا باعث شد فشارهای کاهشی رو قیمتها تشدید شود.

همچنین آمار اقتصادی ضعیف هم مانع از صعود قیمتها شد. شاخص مدیران خرید منطقه یورو کندی فعالیت اقتصادی این حوزه را نشان داد و آمار منتشره در ژاپن از کاهش فعالیت اقتصادی حکایت داشت. در این بین، افزایش جدید موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بخشهایی از اروپا و نقاط دیگر، نگرانیها نسبت به دورنمای تقاضا برای انرژی را تشدید کرد. واردات نفت خام هند در ژوییه به پایینترین حد از مارس سال ۲۰۱۰ سقوط کرد و آمار وزارت حمل و نقل آمریکا نشان داد مسافت طی شده توسط خودروسواران آمریکایی در ژوئن ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

بر اساس گزارش مارکت واچ، به گفته تحلیلگران، کاهش فعالیت پالایشی در آسیا که در واکنش به تقاضای ضعیف برای سوخت انجام شده، نشانه نگران کننده ای است.

در این بین گزارش داخلی اوپک پلاس نشان داد این گروه انتظار دارد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۹.۱ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند که ۱۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از پیش بینی قبلی است و اگر موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در چین، هند، اروپا و آمریکا در نیمه دوم امسال طولانی شود، تقاضا در سال ۲۰۲۰ ممکن است ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا