صنعت، معدن، تجارت

ظرفیت تولید کنسانتره مس ۱۳۰ هزار تن افزایش می یابد

یک مقام مسئول، از افزایش ۱۳۰ هزار تنی ظرفیت تولید کنسانتره مس با بهره‌برداری از معدن درآلو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اردشیر سعد محمدی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس ایران در راستای تحقق برنامه‌های توسعه پایدار کشور، اجرای طرح بزرگ تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ مس درآلو را در سبد پروژه‌های خود قرارداده است، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح، سالانه بیش از ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس با عیار حداقل ۲۲ درصد به ظرفیت تولید کنسانتره مس در شرکت مس افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مس میزان افزود: در این طرح ملی، گشایش معدن مس درآلو کرمان برای استخراج پایدار به ظرفیت هفت میلیون تن کانسنگ سولفوری مس و احداث و بهره‌بردرای از کارخانه فرآوری با ظرفیت بیش از ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس با عیار حداقل ۲۲ درصد در سال، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای اجرای طرح انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بخش عمده‌ای از تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز این پروژه خریداری و نصب شده‌اند، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این طرح در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته سعد محمدی، میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در پروژه درآلو تاکنون بیش از ۸۸۰۰ میلیارد ریال و با صرف هزینه ارزی ۶۳ میلیون یورو بوده است.

گفتنی است، طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ درآلو با هدف تجهیز و بهره‌برداری از معدن درآلوی کرمان به ظرفیت هفت میلیون تن خاک سولفوری برای تولید ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس با متوسط عیار ۲۲ درصد در سال در ۶۱ کیلومتری جنوب شهرستان کرمان واقع شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا