امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اماراتی‌ها دو صیاد ایرانی را کشتند/ وزارت خارجه رسیدگی کند

رئیس سازمان شیلات گفت: طی روزهای گذشته، ٢ صیاد کشور توسط نیروهای مسلح اماراتی، مورد حمله قرار گرفته و کشته شده‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی، نبی الله خون میرزایی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری خود با خبرنگاران، از قتل دو صیاد ایرانی به دست نیروهای مصلح اماراتی خبر داد و اظهار داشت: طی روزهای گذشته ٢ صیاد کشور توسط نیروهای مسلحه اماراتی مورد حمله قرار گرفته و کشته شده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از وزارت امور خارجه درخواست می‌کنیم که هر چه سریع‌تر به این مسئله رسیدگی کند.

خون میرزایی همچنین از آزادی چند تن از صیادان ایرانی که سال‌ها در اسارت دزدان دریایی سومالیایی قرار داشتند، خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با اتخاذ تدابیر مناسب از تکرار این مسائل جلوگیری شود.

‌صیادان چینی در آب‌های جنوبی حضور ندارند

رئیس سازمان شیلات کشور در بخش دیگری از سخنان خود حضور صیادان چینی در آب‌های جنوبی کشور را رد کرد و اظهارداشت: هیچ تبع خارجی از ما مجوز صید دریافت نکرده و نخواهد کرد. افراد خارجی حاضر در کشتی‌های صیادی کارشناسان فنی، کارگران و کارمندانی هستند که در استخدام افراد حقیقی و شرکت‌های حقوقی ایرانی قرار دارند

وی درباره آخرین وضعیت کشت ترال در آب‌های جنوبی کشور، اضافه کرد: در مجموع ١٣۴ فروند کشتی مجوز کشت ترال میانی و کف را دارند و در حاضر ۶۵ فروند کشتی صید ترال میانی در حال فعالیت هستند. میزان صید به روش ترال ١۶۵ هزار تن بوده که ٨٠ درصد آن صید هدف و ٢٠ درصد آن صید ضمنی بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان صید فانوس ماهیان به روش صید ترال میانی را ٣٨ هزار و ٧٠٠ تن اعلام و اضافه کرد: ٣١ هزار تن آن بر اساس صید هدف و ٧ هزار ٧٠٠ تن آن صید ضمنی شامل یال اسبی، شوریده و گونه‌های دیگر می‌شود.

خبر در حال تکمیل است…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا