انرژی

برق منطقه ای باختر سه هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام دارد

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر، رقم پروژه‌های در دست اقدام سه استان مرکزی، لرستان و همدان که زیرمجموعه شرکت برق منطقه‌ای باختر هستند را بیش از سه هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

فرهاد شبیهی دوم شهریورماه در آیین بهره‌برداری از چهار طرح برق‌رسانی و نیروگاهی در استان مرکزی ک همزمان با هفته دولت و با حضور محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر برگزار شد، با اشاره به بهره‌برداری از نیروگاه ۲۰ مگاواتی صیناکو در مجاورت شهرک صنعتی ساوه، پست برق ۲۰-۶۳ شهدای شهباز در شازند، پست برق ۲۰-۶۳ دودهک دلیجان و پست سیار زاویه زرندیه با اعتباری بالغ بر ۲۰۶ میلیارد تومان، هدف از اجرای این پروژه‌ها را کاهش تلفات، تقویت پایداری، بویژه در حوزه شهرک‌های صنعتی، توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و بهبود شاخص‌های تولید و تامین نیاز سرمایه‌گذاران در مناطق صنعتی برشمرد.

وی با اشاره به انتفاع نواحی اقتصادی شهرستان‌های ساوه، دلیجان، زرندیه و شازند از این پروژه‌ها و توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری، افزود: در هفته اول پویش الف-ب- ایران(اسفندماه ۹۸) در استان لرستان ۲۴۲۰ میلیارد ریال طرح برق‌رسانی و هفته سوم(اردیبهشت‌ماه ۹۹) در استان مرکزی ۲۴۹۰ میلیارد ریال طرح برق‌رسانی به بهره برداری رسید .

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر بیان کرد: علاوه بر طرح‌های مذکور ۱۴ هزار میلیارد ریال پروژه برق‌رسانی دیگر در استان مرکزی در دست اجراست که بخش عمده‌ای از آنها تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند و بر این اساس، در ظرفیت برق استان ۱۲۰۰ مگاولت آمپر افزایش می‌یابد و به تبع آن فرصت سرمایه گذاری نیز بالا می‌رود.

وی رقم پروژه‌های در دست اقدام سه استان مرکزی، لرستان و همدان که زیرمجموعه شرکت برق منطقه‌ای باختر هستند را بیش از سه هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

شبیهی مدیریت بار شبکه و پیک بار شب، پایش آنلاین توزیع، تولید و انتقال به صورت لحظه‌ای و مداوم، استفاده از ظرفیت و سیستم مانیتورینگ را از دیگر اقدامات انجام شده در شرکت دانست.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا